Communicatie is een basisvaardigheiden voor elke inkoper. Effect sorteren met communicatie vereist in de eerste plaats een strategie.
Centraal in de visie van ondernemer Willem Wiggers staat wat hij noemt ‘collaborative contract creation’. We spraken met hem over de valkuilen bij deze automatiseringsslag en de route naar een succesvolle implementatie.
In deze editie zoomt Deal! in op duurzaamheid binnen het inkoopvak en de analyse jaarverslagen top 30 Nederlandse bedrijven.
“De business outlook gegevens voor februari laten het grootste vertrouwen in de toekomst zien in elf jaar van de Nederlandse productiebedrijven. Het Nederlandse nettoresultaat voor de productieomvang is bovendien voor de vijfde keer op rij het hoogst van alle elf onderzochte EU-landen (sinds eind 2016) en de op één na hoogste van de zeventien onderzochte landen wereldwijd.
Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik heb in deze periode van het jaar altijd een enorme drive om iets nieuws aan te pakken. Het is weer lente, buiten schijnt de zon en alles bruist en ontspruit.
Niets menselijks is deinkoper vreemd. Hetliefst gaan we op inde massa. We hebbenergens iets gelezen, ofgehoord op een congres,we wachten tot een flink aantalschapen over de dam is gegaan, en alswe opeens zien dat het andere weilandveel voller is geworden maken we ookde overstap.
Digitale transformatie is een term die vandaag de dag in vrijwel iedere bestuursvergadering wel een keer valt. Inkoop ‘moet er ook wat mee’, maar wat? Dat was het centrale thema van de NEVI Inkoopdag 2017.
Contractmanagement en P2P staan bij veel Nederlandse gemeenten in de kinderschoenen. Ambities om snel door te groeien naar volwassenheid zijn echter groot.