0

Filters

Filter

Deal

“De inbestedende overheid? Te gék voor woorden!”

De overheid moet haar mentaliteit veranderen, vindt Elisabetta Manunza. De hoogleraar Europees en internationaal aanbestedingsrecht vindt dat overheidsinkopers bij aanbestedingen wat meer respect zouden moeten tonen voor de markt. “Immers, zonder een goed werkende markt kan geen goed werkende overheid bestaan.

 
Deal

Betrokkenheid nog belangrijker dan kennis

Inkopers zijn van cruciaal belang voor de toepassing van duurzaam inkopen bij het Rijk, zo blijkt uit promotieonderzoek van Jolien Grandia. Hoe meer kennis, betrokkenheid en duurzaam inkoopgedrag zij hebben, hoe duurzamer er wordt ingekocht.

 
Deal

Ketenoptimalisatie in 4 stappen

Ketenoptimalisatie is makkelijker gezegd dan gedaan. Adviseur Sandra Tijnagel beschrijft zowel de succesfactoren als de vier basisstappen die je moet nemen om de samenwerking met ketenpartners verder te verbeteren.

 
Deal

Trends in contractmanagement

Onder de titel ‘Contractmanagement, Cost or Profit Center?’ vond recent de zesde Nationale Contractmanagement Conferentie plaats die werd bijgewoond door contractmanagers, inkopers en supply managers.

 
Deal

De 40-40-20-inkoper

Tijdens de University of Twente Purchasing Conference bleek de zogenaamde 40-40-20-inkoper een succesformule te zijn. Maar hoe duurzaam is dit model? Inkoophoogleraar Holger Schiele, een van de sprekers van het congres en zelf werkzaam aan de Universiteit Twente, doet verslag.

 
Deal

‘Mijn werkgever zal hier de vruchten van plukken’

Freddy Nieuwenhuize, procurement & supply chain manager bij Croon Elektrotechniek en bestuurslid van de NEVI Kring ZuidWest, is de afgelopen twee jaar deelnemer geweest in de NEN-normcommissie die werkt aan de totstandkoming van ISO 20400.

 
Deal

Groeien door productization of specialiseren

Het huidige aanbod van leveranciersvoldoet niet aan de stijgende vraagvan oem’s naar productization: meerwaarde creëren dan alleen maarproduceren. Overbrugging van deze mismatch gaat met drie stappen vooruit, twee achteruit. Onderzoeker Paul Schuurmans geeft knelpunten aan en biedt aanknopingspunten voor oplossingen.

 
Deal

Lever toegevoegde waarde aan marketing

Tot voor kort hielden marketeers hun inkoopcollega’s angstvallig buiten de deur. Door een aantal duidelijke trends komt er nu ruimte voor inkoop om toegevoegde waarde te bieden. Managing consultant Sander Koopmans laat die trends de revue passeren.