Over deze training
- Aantal plekken
- 16
- Prijs
- € 6.108,00 excl. btw
- Ledenprijs
- € 5.192,00 excl. btw
Inkoopbeleid koppelen aan inkoopdoelen, het maken van een inkoopstrategie en het vaststellen van de hoofddoelen van leveranciersmanagement: allemaal onderdelen van strategische inkoop die de inkoopfunctie binnen een organisatie op (middel)lange termijn kunnen beïnvloeden.
Maar hoe vertaal je de strategie van jouw organisatie daadwerkelijk naar concrete inkoopacties? En hoe weet je welke veranderstrategie passend is om de toegevoegde waarde van inkoop zichtbaar te maken? De leergang Strategische inkoop reikt je de kennis en analyse-instrumenten aan die je nodig hebt om een vertaling te maken van de strategie van je organisatie naar inkoopacties. Zo behandelen we trends en ontwikkelingen, de positie van inkoop, veranderstrategieën, de impact van digitalisering en hoe strategisch leveranciersmanagement leidt tot waardecreatie. Kortom, na het volgen van deze leergang zet je de volgende stap in strategische inkoop.
De leergang bestaat uit vier kennisblokken met elk een eigen trainer/expert uit het vakgebied. Tijdens de volledige leergang maken we gebruik van het OGSM-model (Objective, Goal, Strategy en Measure). Met dit model ontwikkel je een inkoop(organisatie)plan, of je gebruikt OSGM om een bestaand plan te evalueren.
Theorie en praktijk wisselen elkaar in hoog tempo af. Naast theorie, tools en templates krijgen deelnemers door de interactie in de groep ook snel andere inzichten. Complementair aan het programma is een opdracht die:
Dan is deze leergang geschikt voor jou.
Zeven dagen (drie blokken van twee aaneengesloten dagen en een afsluitende dag).
Je krijgt een certificaat van deelname, studiemateriaal, lunch, hapjes en drankjes.
Ons team staat klaar om al jouw vragen te beantwoorden. Neem contact op via ons contactformulier.
Neem gerust contact op met ons Klant contact center, wij helpen je graag verder!