Incompany
Wil jij alle ins en outs weten van strategic procurement? En wil je je inkoopbeslissingen toespitsen op betere én snellere patiëntresultaten en beheersing van de supply chains? In deze tweedaagse masterclass krijg je – aan de hand van praktische cases uit de gezondheidszorg – de juiste tools om het inkoopbeleid zo strategisch mogelijk te definiëren.
Tien jaar geleden was het nog ondenkbaar dat een ziekenhuis failliet kon gaan. Inmiddels weten we beter. In deze moeilijke omstandigheden kan inkoop het verschil maken. De Masterclass Inkopen in de Zorg moet inkoopverantwoordelijken meer inzicht geven in het speelveld waar zij opereren.
De veranderingen in de zorg gaan razendsnel - en daarmee verandert ook de positie van inkoop binnen de zorgsector in rap tempo. Onderzoek van NEVI Zorg heeft uitgewezen welke vraagstukken bij inkoopmanagers in de zorg leven. Op basis van die bevindingen is de Masterclass Inkopen in de Zorg samengesteld.
De uitdagingen waarmee inkoop wordt geconfronteerd binnen het speelveld van contractmanagement lijkt tegen de achtergrond van de recente recente marktontwikkelingen niet minder te zijn geworden. Voor NEVI als kennisinstituut betekend dit dat we ons doorlopend vernieuwen om deze nieuwe vraagstukken te beantwoorden.
Met trots kondigen wij aan dat Health Proc Europe Association, EHPPA en Nevi hun krachten hebben gebundeld. Sinds de pandemie heeft de ziekenhuis- en zorginkoop een ongekend belang gekregen. Daarom hebben we samen de eerste Europese Masterclass Hospital & Healthcare Procurement ontwikkeld.
NEVI en Deal! organiseren met enige regelmaat samen de vierdaagse masterclass Businessgedreven Inkoop onder leiding van Gerco Rietveld, auteur van het boek Inkoop – een nieuw paradigma. Deal! vraagt enkele oud-deelnemers naar hun ervaringen met de implementatie van dit nieuwe paradigma.
Een vorige keer betoogde ik dat wij als onderzoekers de legitimiteit en kwaliteit van ons onderzoek nog beter moeten onderbouwen.
Aan de niet-productiegerelateerde spend wordt meestal maar weinig aandacht besteed. Dat is jammer, want er is relatief eenvoudig op te besparen. Consultant Eric Schouten laat zien hoe je in vijf stappen greep krijgt op NPR-kosten.
Een besparingsdoelstelling van 25 miljoen euro in vier jaar op een jaarlijkse spend van 45 miljoen. Geautomatiseerde inkoopprocessen, stafafdelingen en locaties die zelfstandig kunnen bestellen, terwijl inkoop wel de controle houdt. In een turbulente tijd voor zorginstellingen kiest Lunet Zorg nadrukkelijk voor inkoopprofessionalisering.
We zijn met zijn allen bang geworden. Bang voor gevaren, voor dingen die we niet kennen. Kinderen worden tegen iedereen en alles beschermd. Onderzoek laat zien dat ouders hun kinderen steeds dichter bij huis houden. De motorische ontwikkeling loopt terug, en kinderen breken uiteindelijk vaker een been of arm.
Bank-verzekeraar SNS Reaal introduceerde een gespecialiseerd marcom-inkoopteam voor alle merken. Vervolgens was de vraag hoe het vertrouwen te winnen van de maar liefst twaalf decentrale marketingafdelingen. Een gedetailleerd verslag door Geert Geertsema en Roeland Weits.