0
Trainingen

Inkopen van flexibele arbeid

Houd jij je bezig met het inkopen van flexibele arbeid en hoe verder te handelen in een sterk veranderende markt door de coronacrises? Tijdens deze training worden al je vragen beantwoord! Na deze training heb je:
  • Inzicht in de achtergronden van inleen
  • Kennis van visies op inkoop- en inhuurstrategie
  • Duidelijk inzicht in inleenvormen en -risico´s
  • Inzicht in inhuur inrichtingsmodellen (bijv. Inhuurdesk, Broker, MSP)
  • Handvatten en inzicht hoe je kostenstijgingen kunt opvangen bij nieuwe tariefonderhandelingen en/of tenders
  • Een gedetailleerd inzicht in de tarievenopbouw.

Inkopen van flexibele arbeid

Houd jij je bezig met het inkopen en/of samen met HR organiseren van flexibele arbeid? De coronacrises vraagt om aanpassing van inkoop- en inhuurstrategieën. Hoe kan je de kosten op de juiste manier analyseren en een aanpak opstellen om de kosten terug te dringen?
De schaarste van arbeid zorgt er daarnaast voor dat veel organisaties steeds meer inhuurkanalen moeten inzetten om de juiste mensen te werven. Hoe ga je om met deze stijgende administratieve verplichtingen. En hoe coördineer je dit allemaal? Hoe blijf je compliant, zonder dat je het de business onmogelijk maakt om flexibel te blijven?

Antwoord op bovenstaande vragen krijg je door je aan te melden! 

Waarom een training Inkopen van flexibele arbeid?

Het kabinet wil werkgevers stimuleren om mensen in vaste dienst te nemen, terwijl we nu te maken hebben met de gevolgen en impact van de corona-crises. En met forse financiële en organisatorische consequenties voor veel werkgevers in Nederland. Korte arbeidscontracten, vast en flex zijn dit jaar door de Wet Arbeidsmarkt In Balans al flink duurder geworden. Daarnaast zal de Wet DBA (regulering inhuur van zzp-ers) in 2020/21 ook een stevig ‘inhuurdossier’ gaan worden voor het managen van arbeidscapaciteit. 

De schaarste van arbeid zorgt ervoor dat veel organisatie steeds meer inhuurkanalen moeten inzetten om de juiste mensen te werven. Hoe ga je om met deze stijgende administratieve verplichtingen. En hoe coördineer je dit allemaal? Op welke wijze kan je je inhuur zo organiseren dat ook jouw organisatie optimaal gebruik kan maken van de inzet van tijdelijke arbeidscapaciteit in kwaliteit, tijd en geld?

Voor wie is de training Inkopen van flexibele arbeid?

Nevi heeft de training Inkopen van flexibele arbeid ontwikkeld voor Managers Procurement & HR, (senior) Inkopers Flex, Business Partners Flex, HR Business Partners Vast en Flex die werkzaam zijn in de publieke en private sector. 

Inkopen van flexibele arbeid

Welke onderwerpen komen aan bod?

Deze training behandelt de volgende onderwerpen:

  • Wat zijn de trends en ontwikkelingen op het gebied van de inleenmarkt?
  • Wat zijn inleenrisico’s? Kennis en inzicht in de actuele wet- en regelgeving (WAB, DBA, aansprakelijkheid, leiding, toezicht)
  • Op welke onderdelen moet ik letten in offerte- en onderhandelingstrajecten?
  • Welke verschillende tariefstrategieën (kostprijs plus methodiek, markttarieven, etc.) zijn er te onderscheiden? Uit welke verschillende componenten is een tarief opgebouwd? Hoe kom ik tot een juiste tariefstelling?
  • Welke inhuur inrichtingsmodellen worden er onderscheiden?
  • Hoe ontwikkel en implementeer ik een gedragen en compliant inhuurstrategie?

Werkvormen

De training biedt een interessante mix tussen actuele informatie, praktijk cases vanuit verschillende invalshoeken (HR, Recruitment en Inkoop), inclusief het interactief werken in groepen met voorbereid huiswerk over je eigen organisatie. 

En dit alles in een ongedwongen sfeer, om kennis op te doen, handige ervaringen uit te wisselen en een netwerk op te bouwen.

Trainer

De training Inkopen van flexibele arbeid is in samenwerking met adviesbureau Labor Redimo ontwikkeld en wordt gegeven door Bertrand Prinsen, mede-oprichter en Managing Partner bij Labor Redimo.


De praktijkexpert

Veelgestelde vragen

Vrijwel alle trainingen worden ook incompany gegeven. Volg met je team een training toegespitst op je branche of organisatie of pak met maatwerk jullie specifieke uitdagingen aan. Interesse? Lees meer over incompany en maatwerk.
Bij een aantal hotels neemt Nevi tot 2 weken voor aanvang van de training kamers in optie. Het beste is dus om zelf rechtstreeks contact op te nemen met de accommodatie en te informeren naar de mogelijkheden en prijzen. 
Bij veel trainingen maken we gebruik van een online leeromgeving. Hier kun je je studiemateriaal altijd en overal raadplegen.  
Je krijgt een certificaat van deelname, studiemateriaal, lunch, hapjes en drankjes.  

Naast de erkende opleidingen heeft Nevi ook een ruim aanbod van leergangen, masterclasses en trainingen.  

Wil jij je inkoopkennis vergroten, maar heb je geen tijd voor een langdurige opleiding? Kies dan voor leergang. In onze leergangen komen de meest essentiële onderdelen uit onze opleidingen in hoog tempo aan bod.   

In onze masterclasses staan relevante theorieën en hun toepasbaarheid in de inkooppraktijk centraal. 
  
Wil jij in één of enkele dagen worden bijgespijkerd op specifieke thema’s, zoals aanbesteden, Best Value Procurement of kostenmanagement, dan is een training voor jou een goede keuze.  

Werkgevers die gedurende de coronacrisis een beroep (willen) doen op loonkostensubsidie, de NOW-regeling, worden verplicht om hun werknemers te stimuleren zich te laten omscholen of bijscholen. Wil je meer weten over om- of bijscholen via Nevi? Of heb je een scholingsvoucher van het UWV? Neem contact met ons op voor persoonlijk advies, we helpen je er graag bij!
Nevi stelt de veiligheid van haar bezoekers, cursisten en medewerkers voorop. Wij volgen de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet en laten ons hierin leiden door het advies van het RIVM over de eventueel te nemen maatregelen. Bekijk alle veelgestelde vragen over Nevi en het Coronavirus

Heb je nog een andere vraag?

Neem gerust contact op met ons Klant contact center, wij helpen je graag verder!

Inkopen van flexibele arbeid