0
Nieuws

The Fresh Connection weer van start; NEVI leden ontvangen 20% korting

Nieuws 15 april 2016

The Fresh Connection competitie 2012Ook in 2012 spelen we weer een The Fresh Connection competitie (start 5 maart 2012). Versus de vorige keren zijn er echter grote veranderingen.

The Fresh Connection competitie 2012


Ook in 2012 spelen we weer een The Fresh Connection competitie (start 5 maart 2012). Versus de vorige keren zijn er echter grote veranderingen. De nadruk zal dit keer sterk liggen op competitie: een echte challenge! Daarnaast zullen we niet een lokale/Nederlandse maar een wereldwijde competitie spelen met minimaal 8 deelnemende landen. Binnen deze global competition zullen we Nederlandse poules creëren zodat we de beste Nederlandse teams weer kunnen bepalen. Door de wereldwijde competitie is er voor bedrijven de uitdaging om zich te meten met concurrenten uit het buitenland. Ook inhoudelijk zijn er een aantal grote wijzigingen. De grootste wijziging betreft de volledige integratie van de carbon footprint berekening in de competitie. Daarnaast zijn een aantal nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Supply Chain strategie (the critical customer) erin verwerkt. Zie bijgaande flyer voor meer informatie. Ik verwijs ook graag naar de internationale website www.thefreshconnection.nl 


 


NEVI Leden ontvangen 20% korting


NEVI is al vanaf het begin partner van de innovatieve The Fresh Connection. Hierdoor kunnen NEVI-leden tegen een gereduceerd tarief (-20%) deelnemen. Heeft u interesse stuur dan een e-mail naar e.vanassen@nevi.nl. U ontvangt dan een vouchercode voor inschrijving met 20% korting.


 


Achtergrond


The Fresh Connection is een leerprogramma in de vorm van een serious game. Het is bedoeld voor alle algemene en functionele managers die direct of indirect met de besturing van de supply chain hebben te maken. Belangrijke leerpunten zijn:


  • Samenwerken, zowel intern als in de keten, is de sleutel tot succes

  • Supply chain management staat aan de basis van gezond rendement

  • Risico’s in de supply chain moeten worden beheerst

  • Het is cruciaal oog te hebben voor een veranderde omgeving

Door het spelen van The Fresh Connection doet u als team een schat aan ervaring op. In een veilige omgeving kunt u experimenteren en uw kennis verdiepen. Bovendien, omdat beslissingen en resultaat elkaar veel sneller opvolgen dan in de praktijk is het leereffect veel groter. In het spel geeft u leiding aan een vruchtensappenfabrikant. Deze fabrikant staat voor de nodige uitdagingen. Het gaat om verschillende redenen niet goed met het bedrijf. Het is aan u om met een klein team de leiding over te  nemen, de supply chain te optimaliseren en te zorgen dat het rendement omhoog gaat. Tijdens het spelen krijgt u opdrachten, neemt u uw beslissingen, volgt u ontwikkelingen in de supply chain én kunt u zelf een cockpit met KPI’s inrichten. De consequenties van alle keuzes die u maakt worden razendsnel doorgerekend.


 


Historie


In 2008 zijn we gestart met The Fresh Connection. In dat jaar is een eerste competitie gehouden in Nederland met 250 deelnemende teams (elk team bestaat uit 4 deelnemers). Ook in 2009 en 2011 zijn er competities georganiseerd met honderden deelnemende teams. Inmiddels wordt de competitie ook in het buitenland gespeeld (in 2011 in 7 landen). Naast de competitie ontwikkelt The Fresh Connection zich sterk in de educatieve wereld (bijv. in NL in curriculum van 20+ hogescholen/universiteiten, in buitenland 10+ andere landen). Een ontwikkeling die zich in 2011 zeer sterk heeft ontwikkeld zijn de in-company trainingen. The Fresh Connection wordt ingezet voor Supply Chain en/of leiderschapstrainingen bij o.a. Canon, Caterpillar, Continental, DuPont, LambWeston, Maersk, Mars, McDonalds, Philips, Philip Morris, L’Oreal, Sabic, UTi, etc.  


 


Over Involvation


Involvation is initiatiefnemer, organisator én ontwikkelaar van The Fresh Connection. Als adviesbureau op het gebied van supply chain management richten wij ons op het leveren van concrete en zichtbare resultaten. Vandaar dat wij niet alleen oplossingen bieden op het gebied, maar ook trainingen en management games. Naast het optimaliseren van de supply chain zien wij het als onze taak inzicht en kennis te delen. The Fresh Connection is uit deze visie ontstaan. In de huidige tijd is een serious game dé methode om kennis over te dragen, ervaringen aan te reiken en onze passie voor het vak te delen. 


Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren