Incompany
Best Value Procurement (BVP) is een methodiek die uitgaat van het inkopen en realiseren van de meeste waarde tegen de laagste prijs.
De Best Value-Aanpak, ook wel prestatie-inkoop en prestatieverkoop, is erop gericht om een zo efficiënt en effectief mogelijke manier van samenwerking te creëren voor klanten en leveranciers. Daarnaast is het een werkwijze om risico’s te minimaliseren.
Om inkopers te helpen de Best Value-Aanpak in de praktijk te brengen, is op 8 april het gratis e-book ‘de Best Value-Aanpak’ gelanceerd.
In Nederland wordt Best Value Procurement vakkundig verkracht.
De Best Value Aanpak wordt steeds meer een methode die door leveranciers wordt gebruikt om zich te onderscheiden van concurrenten. Dat bleek tijdenshét jaarlijkse congres in de VS. Best Value-expert Pascal Evertz doet verslag.
The Netherlands has some of the most intelligent people in the world. When faced with a severe problem in their country, they turned to The Best Value Approach to achieve success. After running test projects, they were astonished by the results! Now it continues to proliferate and expand throughout all of the Netherlands.
Dit collectief neemt de belangrijkste taken van de Vereniging Best Value Nederland over
In Best Value Stroomt delen Jeroen van de Rijt, Wiebe Witteveen en Sicco Santema samen met een aantal andere experts hun ervaringen over de toepassing van Best Value. Het boek biedt praktische handvatten, reflectie en de nieuwste inzichten in de aanpak .
Het is een filosofie waarbij alle betrokken partijen volledig in hun kracht moeten staan om zo de meeste waarde te creëren.
Prof. dr. Dean Kashiwagi (Arizona State University) is grondlegger van het in Nederland steeds populairdere Best Value Procurement (BVP). De wetenschapper, te gast op het Best Value Business Congres op 9 oktober in Amsterdam, is van mening dat de huidige problemen met veel aanbestedingen door toepassing van zijn methode te voorkomen zijn.
Opdrachtgevers moeten ophouden met het dicteren van hun projecten en gebruikmaken van de expertise van marktpartijen. Dat zegt Dean Kashiwagi, de Amerikaanse professor die het businessmodel Best Value Procurement (prestatie-inkoop) ontwikkelde. Hiermee kunnen leveranciers relatief eenvoudig op kwaliteit worden geselecteerd. ‘Een kwestie van logisch nadenken.