De Best Value-Aanpak, ook wel prestatie-inkoop en prestatieverkoop, is erop gericht om een zo efficiënt en effectief mogelijke manier van samenwerking te creëren voor klanten en leveranciers. Daarnaast is het een werkwijze om risico’s te minimaliseren. Om inkopers te helpen deze methode in de praktijk te brengen, is op 8 april het gratis e-book ‘de Best Value-Aanpak’ gelanceerd door drie Nederlandse Best Value licentiehouders, verenigd in het Licentiehouders Collectief: Nevi, Scenter en Best Value Europe.
Download het gratis e-book!
Loslaten en vertrouwen
Volgens de auteurs Van de Rijt, Van Hes en Santema laat de Best Value-Aanpak zien dat een leverancier op basis van aantoonbare expertise kan bijdragen aan de doelstelling van de klant. Door deze aanpak te gebruiken, hoeft de inkoper niet langer leveranciers te controleren en te beheersen. Het idee is juist dat de relatie verschuift naar loslaten en vertrouwen, gebaseerd op aantoonbare prestatie-informatie. Hoe dit in de praktijk precies werkt, beschrijven zij in het e-book.Edwin Zeeman (bestuurslid Best Value Nederland) neemt het eerste exemplaar van het boek in ontvangst van de auteurs en Jeroen Hulsman (Nevi)
V.l.n.r. Jeroen van de Rijt, Susan van Hes, Edwin Zeeman, Sicco Santema en Jeroen Hulsman