0
Trainingen

Basisaspecten van onderhandelen

Tijdens deze training leren we jou in 2 dagen alle basisvaardigheden om als inkoper effectief te onderhandelen. Na deze training heb je:
  • Alle kennis en vaardigheid om als inkoper beter te onderhandelen
  • Een handige checklist
  • Een uitgebreid naslagwerk

Onderhandelen

Onderhandelen is een sport volgens veel inkopers, met winnaars én verliezers. Maar soms met enkel winnaars, of verliezers. Verliezen is geen kunst. Winnen lukt je alleen als je het onderhandelingsspel goed beheerst. Onderhandelen gaat over véél meer dan alleen de prijs. Het is een boeiend en levenslang leerproces, waarbij je ideeën van anderen meeneemt en je eigen stijl ontwikkelt. Onderhandelen is een proces van informatie-uitwisseling en besluitvorming met als doel het vinden van een resultaat dat voor alle partijen acceptabel is. Het is een essentieel onderdeel van de commerciële taken van zowel inkopers als verkopers. Uit onderzoek blijkt dat je als inkoper ongeveer 20% van je werktijd besteedt aan het voorbereiden en voeren van onderhandelingen met vertegenwoordigers en leveranciers. Daarnaast overleg en onderhandel je als inkoper natuurlijk ook intern.

Waarom een training Basisaspecten van Onderhandelen?

Onderhandelen is een vaardigheid die elke professionele inkoper in huis moet hebben. Wil jij ook beter worden in onderhandelen? Dan is Basisaspecten van Onderhandelen voor jou de perfecte training. Je krijgt veel persoonlijke tips en adviezen, waardoor je snel vooruitgang boekt. Hierdoor heb je een grotere impact op het onderhandelingsresultaat voor jouw organisatie.

Voor wie is de training Basisaspecten van Onderhandelen geschikt?

Deze training is voor (toekomstige) inkopers op uitvoerend niveau. Een afgeronde Nevi-opleiding Medewerker Inkoop en Logistiek is een voordeel, maar is niet verplicht voor het volgen van deze training. Voorafgaand aan de training krijg je een schriftelijke intake, zodat de trainer je optimaal kan ondersteunen.

Basisaspecten van onderhandelen

Welke onderwerpen komen er aan bod?

Deze training behandelt de volgende onderwerpen:

  • Voorbereiden op een inkooponderhandeling
  • Onderhandelingsproces en -tactieken
  • Gebruikmaken van macht
  • Overleg met interne klanten
  • Conflicthantering met interne klanten en leveranciers
  • Gesprekstechnieken en trucs van verkopers

Werkvormen

Via interactieve lessen, rollenspellen, opdrachten en inspirerende instructievideo’s leer je effectief te onderhandelen.

De praktijkexpert

Veelgestelde vragen

Vrijwel alle trainingen worden ook incompany gegeven. Volg met je team een training toegespitst op je branche of organisatie of pak met maatwerk jullie specifieke uitdagingen aan. Interesse? Lees meer over incompany en maatwerk.
Bij een aantal hotels neemt Nevi tot 2 weken voor aanvang van de training kamers in optie. Het beste is dus om zelf rechtstreeks contact op te nemen met de accommodatie en te informeren naar de mogelijkheden en prijzen. 
Bij veel trainingen maken we gebruik van een online leeromgeving. Hier kun je je studiemateriaal altijd en overal raadplegen.  
Je krijgt een certificaat van deelname, studiemateriaal, lunch, hapjes en drankjes.  

Naast de erkende opleidingen heeft Nevi ook een ruim aanbod van leergangen, masterclasses en trainingen.  

Wil jij je inkoopkennis vergroten, maar heb je geen tijd voor een langdurige opleiding? Kies dan voor leergang. In onze leergangen komen de meest essentiële onderdelen uit onze opleidingen in hoog tempo aan bod.   

In onze masterclasses staan relevante theorieën en hun toepasbaarheid in de inkooppraktijk centraal. 
  
Wil jij in één of enkele dagen worden bijgespijkerd op specifieke thema’s, zoals aanbesteden, Best Value Procurement of kostenmanagement, dan is een training voor jou een goede keuze.  

Nevi stelt de veiligheid van haar bezoekers, cursisten en medewerkers voorop. Wij volgen de ontwikkelingen rondom het Coronavirus op de voet en laten ons hierin leiden door het advies van het RIVM over de eventueel te nemen maatregelen. Bekijk alle veelgestelde vragen over Nevi en het Coronavirus

Heb je nog een andere vraag?

Neem gerust contact op met onze klant contact center, wij helpen je graag verder!

(088) 330 07 00
info@nevi.nl

Basisaspecten van onderhandelen