Langetermijnfocus
Wat Sluys mist in de resultaten van de inkoopenquête is een focus op de lange termijn: “Je moet altijd actief bezig zijn met de vraag op welke manier je als inkoopafdeling waarde kunt toevoegen aan het bedrijf. Dat gaat niet enkel over kostenbesparingen, maar ook over het ontwikkelen van sourcing-strategieën waarmee je een inhoudelijk sterke gesprekspartner voor de business kunt zijn”, aldus Sluys.Persoonlijke ontwikkeling
Dat de persoonlijke ontwikkeling de nummer 1- ontwikkelbehoefte van de ondervraagden is, sluit volgens Sluys aan bij zijn oproep voor een langetermijnstrategie. “Om over de juist capabilities te blijven beschikken, is persoonlijke ontwikkeling nodig.” Dit ziet Feikema ook binnen zijn eigen organisatie. “De organisatie en de manier waarop medewerkers zich ontwikkelen en werken, verandert continu. De digitale transformatie die wij bijvoorbeeld nu doorvoeren, is ook van invloed op de competenties die wij nodig hebben.”Benieuwd naar de volledige interviews? Leden van Nevi kunnen de artikelen gratis lezen in de Deal!
Andries Feikema - DSM
Cees Sluys - Thermo Fisher Scientific
Lizan Molmans - Eneco
Het artikel met alle resultaten lees je in het Kennislab