
Deal! 8 Digitale editie
In deze editie van vakblad Deal! lees je meer over de Economic Outlook 2025, hoe Generatieve AI zorgt voor een versnelling in inkoop en hoe de toekomst van publieke inkoop in het hoger onderwijs ligt.
Meer informatieUniversitair Medische Centra (UMC’s) implementeren gezamenlijk categoriemanagement om inkoopprocessen te professionaliseren, kosten te beheersen en te werken aan toekomstbestendige, duurzame zorg. Dit artikel beschrijft de aanpak, de eerste resultaten, valkuilen en de lessen die zijn geleerd in de pilotfase.
AI transformeert de inkoopfunctie van een operationele naar een strategische discipline. Ontdek praktijkervaringen, uitdagingen en toekomstvisies uit het Coppa Inkoopcongres.
In deze editie van vakblad Deal! lees je meer over de Economic Outlook 2025, hoe Generatieve AI zorgt voor een versnelling in inkoop en hoe de toekomst van publieke inkoop in het hoger onderwijs ligt.
Meer informatieDe Universiteit Twente biedt sinds 2015 een gespecialiseerde inkoopmaster aan. Met het nieuwe master-traineeship worden academische kennis en praktijkervaring optimaal gecombineerd, afgestemd op de behoeften van industrie, (semi)overheid en zorg.
VDL Groep professionaliseert haar inkoopproces met een eigen academie en een Inkoop Expertisecentrum. Lees hoe ruim 300 inkopers hun vaardigheden ontwikkelen om beter in te spelen op marktuitdagingen.
Ontdek hoe nieuwe EU-regelgeving zoals CSRD en CSDDD bedrijven verplicht kinderarbeid aan te pakken. Leer praktische stappen voor duurzame inkoop en risicobeheer.
Op 1 februari trad de AI Act in werking. Een EU-verordening die het gebruik van algoritmes en AI reguleert en eist dat risico’s worden geminimaliseerd. Hoe breng je die risico’s van AI-systemen in kaart en hoe kun je ze ondervangen met specifieke contractvoorwaarden?
Simone Hendrikx-Pardoel leidt TenneT's ambitieuze inkoopstrategie voor €160 miljard aan hoogspanningsprojecten. Lees over haar visie op risicomanagement, duurzaamheid en leiderschap.
In de dynamische wereld van inkoop is onzekerheid de constante factor geworden. Het Deal!-Nevi Inkooponderzoek 2024, getiteld "Ambitie in Inkoop", werpt een heldere blik op de uitdagingen en kansen voor inkoopprofessionals in deze turbulente tijden. Met de focus op waardecreatie, kostenbeheersing, kwaliteit en duurzaamheid biedt dit onderzoek waardevolle inzichten.