0
Examens

Examen Contract- en leveranciersmanagement

De opleiding wordt afgerond met het schrijven van een verbeterplan. Bij een voldoende resultaat ontvang je het branche-erkende Nevi diploma.

Je ontvangt een diploma als:

  • Je voor het verbeterplan ten minste het cijfer 5,5 hebt behaald 
  • Je een verbeterplan voor je eigen organisatie hebt geschreven 
  • Je het verbeterplan hebt laten beoordelen door een zelfgekozen stakeholder uit je eigen organisatie

Het verbeterplan 

Je schrijft een verbeterplan over een probleem of uitdaging op het gebied van contract- en leveranciersmanagement binnen jouw praktijk. In het verbeterplan toon je aan dat je beschikt over de kennis, het inzicht en de vaardigheden die nodig zijn om uitdagingen op het gebied van contract- en leveranciersmanagement te vertalen naar een gefundeerd en implementeerbaar plan van aanpak voor je eigen organisatie.  

Na het behalen van het verbeterplan ontvang je het Nevi diploma Opleiding Contract- en leveranciersmanagement. Meer informatie over het inleveren vind je in de online leeromgeving.  

Diploma of certificaat van deelname 

Jouw verbeterplan moet uiteraard aan hoge normen en eisen voldoen. Het doorloopt namelijk alle aspecten van contract- en leveranciersmanagement en is afgestemd op jouw eigen praktijk. Om analyses af te ronden en te vertalen naar gerichte verbeteracties binnen de gestelde eisen aan het plan is soms meer tijd nodig dan de opleidingsduur van 3 maanden. Daarom maken we onderscheid tussen het branche erkende diploma en een certificaat van deelname. 

Tijdens de lessen werk je verschillende opdrachten uit in een werkboek. De uitgewerkte opdrachten vormen de logische basis voor het verbeterplan. Na het inleveren van jouw werkboek ontvang je een certificaat van deelname.   

Vervolgens kun je de uitgewerkte opdrachten gebruiken om binnen 1 jaar alsnog het branche-erkende Nevi diploma Contract- en leveranciersmanagement te behalen. 

Praktische informatie

Aanmelden

Je bent automatisch ingeschreven voor het examen zodra je aanmelding voor de opleiding is verwerkt. Je hoeft je dus niet apart voor het examen aan te melden. Het examen is inbegrepen bij de opleidingsprijs. 

Herkansing

Mocht je onverhoopt een onvoldoende resultaat voor het verbeterplan behalen, dan kun je jezelf aanmelden voor een herkansing via de rode inschrijfknop op deze pagina. De kosten van een herkansing zijn niet inbegrepen bij de opleidingsprijs. Je ontvangt ongeveer 2 weken na aanmelding een factuur. 

Examenreglement 

Lees meer over de regels en afspraken die gelden voor examens en diplomering in ons examenreglement. Het examenreglement is vastgesteld is samenspraak met de Stichting Examenkamer

Klachten en feedback 

Heb je feedback of een klacht over een door jou gemaakt examen? Mail dan naar feedback@nevi.nl.  

Meer informatie over klachten, bezwaar en beroep.

Veelgestelde vragen

Op onze pagina Examens zie je alle examens waar je je voor kunt aanmelden. Nadat je je hebt aangemeld, ontvang je voor een digitaal examen per e-mail een weblink van Teletoets naar het reserveringssysteem. Hier kun je een locatie, datum en tijdstip voor het examen reserveren. Let op: reserveren kan tot 6 maanden na de verzending van de weblink. Voor alle andere examenvormen vind je de informatie die je nodig hebt in de online leeromgeving. 
Als je alle examens van de opleiding gehaald hebt, ontvang je automatisch bericht dat je geslaagd bent voor het diploma. Binnen twee maanden ontvang je vervolgens per post het diploma. Als je drie weken na het behalen van het laatste resultaat géén bericht hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. 
Doordat de correctie van examens door diverse examinatoren wordt uitgevoerd, kan het voorkomen dat het resultaat van een op eenzelfde dag afgelegd examen, later bekend is. 

Nevi biedt de mogelijkheid tot inzage van digitaal afgelegde examens. Bekijk het inzagerooster en hoe je je aanmeldt.  
 
Digitale examens worden samengesteld uit een database met opgaven. Het spreekt voor zich dat deze database niet openbaar mag worden. Dit is de reden waarom wij opgaven niet mee kunnen geven of op kunnen sturen. 

Als je het niet eens bent met de uitslag van een door jou gemaakt examen, kun je een klacht indienen of een bezwaar aantekenen. Een bezwaar is een gemotiveerd verzoek, op basis van inhoudelijke argumenten, om de uitslag van een examen te herzien. 
Onder bepaalde voorwaarden kun je tegen een besluit op het bezwaarschrift beroep aantekenen bij de Examenkamer. Voor meer informatie over de beroepsprocedure verwijzen we je naar de website van de Examenkamer
Je behaalde resultaten en geldigheidstermijn vind je op de dashboardpagina van je Nevi account, onder ‘Mijn resultaten’. Als de resultaten daar niet staan, stuur je een e-mail naar: info@nevi.nl
We doen ons best de examenresultaten zo snel mogelijk bekend te maken. Het kan per examenvorm verschillen wanneer je examenresultaat bekend is. In de online leeromgeving van de betreffende module vind je bij de Exameninformatie de maximale nakijktermijn.  

Heb je nog een andere vraag?

Neem gerust contact op met onze klant contact center, wij helpen je graag verder!

(088) 330 07 00
info@nevi.nl