Nevi
0
Trainingen

Strategisch Kostenmanagement

In de training Strategisch Kostenmanagement leer je de winstgevendheid van jouw organisatie op de lange termijn waarborgen.

Na deze training kun je o.a.: 
  • Duurzaam potentieel voor kostenverlaging herkennen
  • Een stroomschema voor een product of dienst maken
  • Kosten drivers en kosten levers indentificeren

Over deze training

Aantal plekken
16
Prijs
€ 1.695,00 excl. btw
Ledenprijs
€ 1.405,00 excl. btw

Deze training geven wij alleen nog incompany. Wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Bekijk incompany mogelijkheden

Wat is Strategisch Kostenmanagement?

Strategisch kostenmanagement (SKM) is in tegenstelling tot traditioneel kostenmanagement extern gericht. Het is gericht op schakels in en rond de eigen waardeketen en gefocust op het creëren van concurrentievoordelen. De focus ligt hierbij op het strategisch managen van alle kosten. Total Cost of Ownership (TCO) is een onderdeel van strategisch kostenmanagement. De TCO analyse is een uitstekende benadering voor het begrijpen van de reële kosten die de beslissing tot uitbesteden met zich meebrengt, en die niet zozeer de nadruk op de prijs alleen legt. TCO heet ook wel life cycle cost analysis of levensduurcyclus. Niet alleen de aanschafkosten maar de gehele economische levensduur wordt berekend.

Waarom een training Strategisch Kostenmanagement?

Om een duurzaam concurrentievoordeel te behalen en te behouden, moeten organisaties hun producten en / of diensten tegen lagere kosten dan hun concurrenten kunnen aanbieden. Het begrijpen van de elementen waaruit de Total Cost of Ownership (TCO) bestaat, is de eerste stap. Het begrijpen van deze kostenelementen in de context van de totale waardeketen is cruciaal voor een duurzaam competitief resultaat. Dit programma duikt in beide elementen en stelt deelnemers in staat verder te kijken dan hun eigen organisatie om de kostenstructuur in de waardeketen te optimaliseren.

Voor wie is de training Strategisch Kostenmanagement geschikt?

Dit programma is bedoeld voor:

  • Inkopers op tactisch/strategisch niveau: buyers, procurement engineers, procurement specialisten, categorie managers.
  • Collega’s van buiten inkoop die nauw betrokken zijn and wel verantwoordelijk zijn voor het beheren van de kosten in de waardeketen.
  • Personen met HBO+ denk- en/of werkniveau.

  

Welke onderwerpen komen er aan bod?

Deze training behandelt de volgende onderwerpen:

  • Introductie Total Cost Management en Integrated Supply Chain Management
  • Total Cost of Ownership methodiek
  • Prijsindexering
  • Waarde analyse
    • In kaart brengen / uitsplitsing van kosten en activiteiten
    • Analyse (kostenfactoren & benchmarking)
    • Verbeteringsmogelijkheden
  • Identificatie van kostenbesparingsmogelijkheden
  • Actieplanning

 Na deze training kun je:

  • Het belang van een crossfunctionele en cross-company benadering voor strategisch kostenbeheer uitleggen;
  • Duurzaam potentieel voor kostenverlaging herkennen;
  • Een stroomschema voor een product of dienst maken;
  • Kostenf drivers en kosten levers indentificeren
  • Een TCO-model voor een geselecteerd product / dienst bouwen
  • Inefficiënties gerelateerd aan de waardeketen identificeren
  • Actieplanning stimuleren voor kostenreductie in de waardeketen: meet, volg en stimuleer verbeteringen en kostenreductie

Trainingsprogramma

  • +/- 2-4 uur voorbereidingswerk
  • 2 dagen klassikale training
  • 1 uur follow-up virtueel les
  • +/- 4-8 uur projectwerk 

Werkvormen

Theorie en praktijk wisselen elkaar af.

Samenwerking

Anklesaria is een gevestigde en erkende leider op het gebied van Cost Management en Trainingen en heeft bepaalde eigen Cost Modelling Tools en - methodologieën ontwikkeld die over de hele wereld zijn verspreid in de vorm van boeken, artikelen, auteursrechtelijk beschermd seminarmateriaal, casestudies, handelsmerken, gegevensbronnen, databanken en sjablonen. De inhoud van het Anklesaria gedachtegoed vormt de basis van de Nevi training  Strategisch Kostenmanagement.

Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren