0
Trainingen

Service Level Agreements

In het inkoopvak zijn Service Level Agreements (SLA’s) geen uitzondering meer en dat is een goede zaak. Een SLA beschrijft gestructureerd wat de aard en kwaliteit moet zijn van gekochte diensten. Tijdens deze training leer je hoe je wederzijdse bedoelingen en afspraken helder vastlegt. Na deze training heb je:
  • Aan de hand van jouw eigen casus een concept SLA gemaakt.
  • Inzicht in valkuilen bij het opstellen van een SLA.
  • Kennis en vaardigheden om door jou afgesloten SLA´s beter te beheren.

Wat is een Service Level Agreement?

Een Service Level Agreement (SLA) is een afspraak tussen een leverancier en klant over de beschikbaarheid en ondersteuning van een product of dienst. SLA's komen vooral voor bij dienstverlening tussen bedrijven. Een SLA geeft de afnemer zekerheid over de bruikbaarheid van een product of dienst.

De overeenkomst kan zowel een contract tussen externe als interne partijen zijn. Dankzij een Service Level Agreement is een afnemer op de hoogte van de invulling en kosten van de diensten die hij inkoopt. En de leverancier kan erop worden afgerekend als hij niet de afgesproken kwaliteit levert.

Waarom een training Service Level Agreements?

In de praktijk blijkt het toch vaak lastig om wederzijdse bedoelingen en afspraken helder vast te leggen. We stellen vaak lijvige documenten op, waarin juridische, organisatorische, inhoudelijke en commerciële aspecten door elkaar lopen. Na deze training is dat verleden tijd. Je leert hoe je bondig en helder een SLA formuleert.

Voor wie is de SLA-training geschikt?

De SLA-training is geschikt voor inkopers en contractmanagers die werken op tactisch niveau. Een afgeronde opleiding Nevi 1, Nevi 2 of de Opleiding Contract- en Leveranciersmanagement helpt je de lesstof te begrijpen. Verplicht is dit niet.

Service Level Agreements

Wat leer ik tijdens de training?

Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Soorten Service Level Agreements
  • Opstellen en beoordelen van een SLA
  • Gebruik van een SLA in de praktijk
  • Opstellen van servicedefinities
  • Bepalen van servicelevels
  • Juridische aspecten

Werkvormen

Alle aspecten van het opstellen van een SLA krijgen de aandacht tijdens deze training. Je leert aan de hand van theorie en praktijkvoorbeelden hoe je Service Level Agreements kernachtig en correct opstelt.

Deze training wordt gegeven in samenwerking met Mitopics.

Veelgestelde vragen

Vrijwel alle trainingen worden ook incompany gegeven. Volg met je team een training toegespitst op je branche of organisatie of pak met maatwerk jullie specifieke uitdagingen aan. Interesse? Lees meer over incompany en maatwerk.
Bij een aantal hotels neemt Nevi tot 2 weken voor aanvang van de training kamers in optie. Het beste is dus om zelf rechtstreeks contact op te nemen met de accommodatie en te informeren naar de mogelijkheden en prijzen. 
Bij veel trainingen maken we gebruik van een online leeromgeving. Hier kun je je studiemateriaal altijd en overal raadplegen.  
Je krijgt een certificaat van deelname, studiemateriaal, lunch, hapjes en drankjes.  

Naast de erkende opleidingen heeft Nevi ook een ruim aanbod van leergangen, masterclasses en trainingen.  

Wil jij je inkoopkennis vergroten, maar heb je geen tijd voor een langdurige opleiding? Kies dan voor leergang. In onze leergangen komen de meest essentiële onderdelen uit onze opleidingen in hoog tempo aan bod.   

In onze masterclasses staan relevante theorieën en hun toepasbaarheid in de inkooppraktijk centraal. 
  
Wil jij in één of enkele dagen worden bijgespijkerd op specifieke thema’s, zoals aanbesteden, Best Value Procurement of kostenmanagement, dan is een training voor jou een goede keuze.  

Nevi stelt de veiligheid van haar bezoekers, cursisten en medewerkers voorop. Wij volgen de ontwikkelingen rondom het Coronavirus op de voet en laten ons hierin leiden door het advies van het RIVM over de eventueel te nemen maatregelen. Bekijk alle veelgestelde vragen over Nevi en het Coronavirus

Heb je nog een andere vraag?

Neem gerust contact op met onze klant contact center, wij helpen je graag verder!

(088) 330 07 00
info@nevi.nl

Service Level Agreements