Over deze training
- Aantal plekken
- 16
- Prijs
- € 1.695,00 excl. btw
- Ledenprijs
- € 1.405,00 excl. btw
De basis voor commercieel succes begint met slimme inkoop.
Veel retailers ondernemen op basis van hun onderbuikgevoel. Op zich is daar niets mis mee, want retail is ook emotie en beleving. Je kunt echter veel betere resultaten behalen als je slim gebruikmaakt van data. Als je bijvoorbeeld weet wat je omzet en marge is per productgroep, dan kun je ook je inkoopbudget berekenen.
Specificaties worden overschaduwd door de verkoopbaarheid van een product aan de eindgebruiker, de inkoopactiviteiten liggen heel dicht bij marketing en category management en bedrijven binnen de handel en retail leven van de (vaak beperkte) handelsmarge. Wat er wordt verdiend op inkoop, bepaalt in grote mate het resultaat van de onderneming. Bovendien wijkt de dynamiek en snelheid af. Een reguliere inkoper is nog geen handelsinkoper. Om succesvol te kunnen inkopen in de handel en retail, is een achtergrond binnen de industrie of overheid vaak niet voldoende. Je moet ook commercieel zijn en jezelf goed kunnen presenteren.
Een productstrategie gaat o.a. over het aanpassen van bestaande producten, het uit de markt nemen van artikelen die niet langer gewild zijn en de ontwikkeling van nieuwe producten, inclusief beslissingen over bijvoorbeeld de merknaam, het verpakkingsontwerp, de garantiebepalingen en de te verlenen service.
Professionals die zich willen ontwikkelen in inkoop in de handel en retail. Dit kunnen junior of medior inkopers in de groothandel en retail, categoriemanagers, productmanagers, filiaalmanagers, maar ook inkopers uit andere branches zijn.
Deze training behandelt de volgende onderwerpen:
De training omvat 5 aaneengesloten dagdelen, waarbij een overnachting gewenst is. De 2,5 dagen zien er als volgt uit:
Dag 1: 09:30 tot 20:00 uur met aansluitend diner (3 dagdelen)
Dag 2: 09:00 tot 17:00 (2 dagdelen)
Ons brein is altijd op zoek naar het verhaal in alle informatie die we tot ons krijgen. Een inspirerend verhaal beklijft meer in ons brein dan woorden. De trainer gebruikt een veelvoud aan stories uit de praktijk om de theorie en kennis tot de verbeelding van de cursisten te laten spreken. Naast storytelling gaan we aan de slag met praktijkcases en rollenspellen.
Dit is een tweedaagse training. Volg je deze training in de virtual classroom? Dan wordt het programma verdeeld over 5 dagdelen.
Deze training organiseren wij ook incompany. Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Bel voor meer informatie: (088) 330 07 00.
Eigenaar What's the price
Robert Driessen heeft meer dan 20 jaar ervaring in International Buying. Hij heeft als CPO gewerkt voor verschillende bedrijven binnen de retail en groothandel: technisch installatiemateriaal, foodretail, kantoorproducten en boekhandels. Altijd met focus op facted based onderhandelingen. Verder is hij gespecialiseerd in private label, sourcing, vendor rating, category management, supply chain management en marketing & sales.
Naast de erkende opleidingen heeft Nevi ook een ruim aanbod van leergangen, masterclasses en trainingen.
Wil jij je inkoopkennis vergroten, maar heb je geen tijd voor een langdurige opleiding? Kies dan voor leergang. In onze leergangen komen de meest essentiële onderdelen uit onze opleidingen in hoog tempo aan bod.
In onze masterclasses staan relevante theorieën en hun toepasbaarheid in de inkooppraktijk centraal.
Wil jij in één of enkele dagen worden bijgespijkerd op specifieke thema’s, zoals aanbesteden, Best Value Procurement of kostenmanagement, dan is een training voor jou een goede keuze.
Neem gerust contact op met ons Klant contact center, wij helpen je graag verder!