Nevi
0
Trainingen

Inkoop van private label en A-merken in retail

De eendaagse training Inkoop van Private Label en A-merken in Retail richt zich op alle aspecten die samenhangen met het professioneel inkopen van A-merken en private labels bij retailers en (groot)handelaren. Na deze training heb je: 
  • Nieuwe inzichten, technieken en instrumenten om een Private Label of A-merk in te kopen
  • Kennis opgedaan door concrete ervaringen, tips en adviezen vanuit de retail & groothandel 
  • Handige sjablonen en checklists om direct in de praktijk te gebruiken
  • Inzicht in gouden regels 

Over deze training

Aantal plekken
10
Prijs
€ 795,00 excl. btw
Ledenprijs
€ 655,00 excl. btw

Deze training geven wij alleen nog incompany. Wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Bekijk incompany mogelijkheden

Waarom een training Inkoop van Private Label en A-merken in Retail?

Het inkopen van een Private Label en A-merken in de retail en (groot) handel vergt een compleet andere aanpak dan de inkoop van reguliere producten en diensten. Bij een PL ben je bovendien zelf de merkhouder en verantwoordelijk voor zowel de technische, functionele als commerciële specificaties. Daarnaast wil je met een Private Label waarschijnlijk een aanzienlijke hogere marge maken dan met de overige producten waarbij het product tevens het ‘visitekaartje’ van de organisatie is.

Wat leer je in deze praktische eendaagse training?

In deze zeer praktische eendaagse training leer je waarmee je rekening moet houden en krijg je een beeld van de do’s en dont’s binnen deze specifieke vorm van inkopen. Deze training geeft je inzicht in hoe je van product ontwikkeling tot leverancierskeuze in een productie regio komt, hoe je leveranciers sourct en een lock-in voorkomt en hoe je kan tenderen met vergelijkbare commerciële specificaties. En uiteraard krijg je inzicht in een kostprijs opbouw bij het inkopen van gereed product en welke onderdelen hierop met name van invloed zijn.

Hiermee kun je vervolgens verschil gaan maken binnen jouw inkoopwerk. De training is interactief en zit propvol praktijkvoorbeelden, opdrachten en aansprekende cases. Je krijgt handvatten waarmee je nadien direct kunt gaan werken aan een succesvol en winstgevend Private Label en/of A-merk.

Voor wie is de training Inkoop van Private Label en A-merken in Retail?

Deze training is geschikt voor junior en medior inkopers en category managers die op tactisch inkoopniveau werken en zich meer strategisch willen ontwikkelen.  Daarnaast is de training nuttig voor medior en senior medewerkers met al enige inkoopervaring, die verantwoordelijk worden voor dit specifieke onderwerp of het gevoel hebben meer uit hun Private Label te kunnen halen. 

  

Welke onderwerpen komen er aan bod?

Deze training behandelt de volgende onderwerpen:

  • Waarom een Private Label (PL): voor- en nadelen
  • PL seizoensinkoop en Open to buy (OTB)
  • PL regulier assortiment
  • PL sourcing, tendering en leveranciersselectie
  • Contracteren & evalueren
  • Verpakkingen & artwork
  • Prijsbeleid & kostprijsopbouw
  • Supply Chain uitdagingen
  • Verschil gereed product en loonproductie


Werkvormen

Via interactieve lessen, praktijkvoorbeelden, opdrachten en cases leer je wat je moet weten om succesvol een Private Label en/of A-merk te kunnen inkopen.

De praktijkexpert

Robert Driessen

Robert Driessen

Eigenaar What's the price

Robert Driessen heeft meer dan 20 jaar ervaring in International Buying. Hij heeft als CPO gewerkt voor verschillende bedrijven binnen de retail en groothandel: technisch installatiemateriaal, foodretail, kantoorproducten en boekhandels. Altijd met focus op facted based onderhandelingen. Verder is hij gespecialiseerd in private label, sourcing, vendor rating, category management, supply chain management en marketing & sales.

Bekijk op LinkedIn

   

Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren