0
Trainingen

Basisaspecten van onderhandelen in de retail

Leer in twee dagen alle basisvaardigheden om als inkoper in de retail effectief te onderhandelen.

Na deze training heb je: 
  • Alle kennis en vaardigheid om als inkoper beter te onderhandelen in de retail 
  • Een handige checklist
  • Inzicht in praktisch toepasbare modellen

Waarom een training Basisaspecten van Onderhandelen in Retail en (Groot)handel?

Onderhandelen gaat over véél meer dan alleen de prijs, zeker in de retail. Succesvol onderhandelen in de retail draagt in grote mate bij aan de (vaak beperkte) handelsmarge. Wat er wordt verdiend op inkoop, bepaalt in grote mate het resultaat van de onderneming. Bovendien wijkt de dynamiek en snelheid af van reguliere onderhandelingstrajecten. Leren omgaan met complexiteit (commerciële verwevenheid) tijdens onderhandelingen geeft je handvatten om de productstrategie te ondersteunen.

Via interactieve lessen, praktijkvoorbeelden, opdrachten en cases leer je wat je moet weten om je eigen inkoopproces deskundig vorm te geven en uit te voeren.

Voor wie is de training Basisaspecten van Onderhandelen in Retail en (Groot)handel geschikt?

Deze training is geschikt voor professionals die op tactisch inkoopniveau werken en zich meer strategisch willen ontwikkelen in de inkoop in retail en (groot)handel. Dit kunnen junior of medior inkopers zijn, categoriemanagers, productmanagers of filiaalmanagers.
 

Basisaspecten van Onderhandelen in Retail en (Groot)handel

Basisaspecten van Onderhandelen in Retail en (Groot)handel

Basisaspecten van onderhandelen in de retail

Welke onderwerpen komen er aan bod?

Deze training behandelt de volgende onderwerpen:

  • Voorbereiden op een inkooponderhandeling
  • Onderhandelingsproces en -tactieken
  • Onderhandelen in de retail (commerciële verwevenheid)
  • Denken in scenario’s 
  • Omgaan met complexiteit
  • Conflicthantering met interne klanten en leveranciers
  • Gesprekstechnieken

Werkvormen

Via interactieve lessen, rollenspellen, opdrachten en inspirerende instructievideo’s leer je effectief te onderhandelen.

Praktisch

Dit is een tweedaagse training. Volg je deze training in de virtual classroom? Dan wordt het programma verdeeld over 5 dagdelen.

Trainingsduur

De 2 dagen zien er als volgt uit: 

Dag 1: 09.30 – 17.00 uur

Dag 2: 09.00 – 17.00 uur

Verder leren

Wil je na het volgen van de training Basisaspecten van inkoop in Retail jouw kennis en vaardigheden verder ontwikkelen? Dan is de training Basisaspecten van Inkoop in Retail en Groot(handel) misschien ook interessant voor jou.

Ook incompany

Deze training organiseren wij ook incompany. Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Bel voor meer informatie: (088) 330 07 00.

De praktijkexpert

Robert Driessen

Robert Driessen

Eigenaar What's the price

Robert Driessen heeft meer dan 20 jaar ervaring in International Buying. Hij heeft als CPO gewerkt voor verschillende bedrijven binnen de retail en groothandel: technisch installatiemateriaal, foodretail, kantoorproducten en boekhandels. Altijd met focus op facted based onderhandelingen. Verder is hij gespecialiseerd in private label, sourcing, vendor rating, category management, supply chain management en marketing & sales.

Bekijk op LinkedIn



Veelgestelde vragen

Vrijwel alle trainingen worden ook incompany gegeven. Volg met je team een training toegespitst op je branche of organisatie of pak met maatwerk jullie specifieke uitdagingen aan. Interesse? Lees meer over incompany en maatwerk.
Bij een aantal hotels neemt Nevi tot 2 weken voor aanvang van de training kamers in optie. Het beste is dus om zelf rechtstreeks contact op te nemen met de accommodatie en te informeren naar de mogelijkheden en prijzen. 
Bij veel trainingen maken we gebruik van een online leeromgeving. Hier kun je je studiemateriaal altijd en overal raadplegen.  
Je krijgt een certificaat van deelname, studiemateriaal, lunch, hapjes en drankjes.  

Naast de erkende opleidingen heeft Nevi ook een ruim aanbod van leergangen, masterclasses en trainingen.  

Wil jij je inkoopkennis vergroten, maar heb je geen tijd voor een langdurige opleiding? Kies dan voor leergang. In onze leergangen komen de meest essentiële onderdelen uit onze opleidingen in hoog tempo aan bod.   

In onze masterclasses staan relevante theorieën en hun toepasbaarheid in de inkooppraktijk centraal. 
  
Wil jij in één of enkele dagen worden bijgespijkerd op specifieke thema’s, zoals aanbesteden, Best Value Procurement of kostenmanagement, dan is een training voor jou een goede keuze.  

Werkgevers die gedurende de coronacrisis een beroep (willen) doen op loonkostensubsidie, de NOW-regeling, worden verplicht om hun werknemers te stimuleren zich te laten omscholen of bijscholen. Wil je meer weten over om- of bijscholen via Nevi? Of heb je een scholingsvoucher van het UWV? Neem contact met ons op voor persoonlijk advies, we helpen je er graag bij!
Nevi stelt de veiligheid van haar bezoekers, cursisten en medewerkers voorop. Wij volgen de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet en laten ons hierin leiden door het advies van het RIVM over de eventueel te nemen maatregelen. Bekijk alle veelgestelde vragen over Nevi en het Coronavirus

Heb je nog een andere vraag?

Neem gerust contact op met ons Klant contact center, wij helpen je graag verder!

Basisaspecten van onderhandelen in de retail

Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren