Nevi
0
Trainingen

Basisaspecten van inkoop in de retail

Leer in één dag de stappen in een professioneel inkoopproces kennen, én beheersen. Deze training Basisaspecten van inkoop in de retail geeft inzicht in de essentie van het retailinkoopproces.

Na deze training heb je: 
  • Kennis van de laatste trend in inkoop
  • Nieuwe inzichten in het inkoopproces
  • Tools om best passende leveranciers strategie toe te passen

Over deze training

Aantal plekken
10
Prijs
€ 795,00 excl. btw
Ledenprijs
€ 655,00 excl. btw

Deze training geven wij alleen incompany. Wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Bekijk incompany mogelijkheden

Het inkoopproces in retail

Als retailorganisatie is goed inkoopbeleid belangrijk voor het commerciële succes van de organisatie. Door je inkoopproces te verbeteren, verlaag je onder meer je inkoopkosten. Maar ook de juiste sourcing strategie en een goede leverancierskwalificatie zijn essentieel voor een gezonde retailorganisatie. 

Waarom een training Basisaspecten van Inkoop in Retail en (Groot)handel?

Werk jij op tactisch niveau en wil je je meer strategisch ontwikkelen? Dan is de training basisaspecten van inkoop in de retail iets voor jou. Via interactieve lessen, praktijkvoorbeelden, opdrachten en cases leer je wat je moet weten om je eigen inkoopproces deskundig vorm te geven en uit te voeren. In één dag krijg je een goed overzicht van een professioneel inkoopproces. 

Voor wie is de training Basisaspecten van Inkoop in Retail en (Groot)handel geschikt?

Deze training is geschikt voor junior en medior inkopers en category managers die op tactisch inkoopniveau werken en zich meer strategisch willen ontwikkelen. Dit kunnen junior of medior inkopers in de groothandel en retail, categoriemanagers, productmanagers, filiaalmanagers, maar ook voor inkopers uit andere branches is deze training geschikt.

   

Welke onderwerpen komen er aan bod?

Deze training behandelt de volgende onderwerpen:

  • Ontwikkelingen in inkoop en categorie-management 
  • Inkooppositie en inkoopfunctie
  • Inkoop in de retail (commerciële verwevenheid)
  • Leveranciersclassificatie en risicomanagement
  • Het sourcingproces  inkoopmarktonderzoek
  • Specificeren
  • (Markt)analyse
  • Het sourcingproces – de sourcingstrategie
  • Opstellen selectie- en gunningscriteria
  • RFP
  • De offerte-evaluatie
  • Inkoopvoorwaarden
  • Het operationele inkoopproces

Werkvormen

Via interactieve lessen, praktijkvoorbeelden, opdrachten en cases leer je wat je moet weten om jouw eigen inkoopproces deskundig in te vullen.

De praktijkexpert

Robert Driessen

Robert Driessen

Eigenaar What's the price

Robert Driessen heeft meer dan 20 jaar ervaring in International Buying. Hij heeft als CPO gewerkt voor verschillende bedrijven binnen de retail en groothandel: technisch installatiemateriaal, foodretail, kantoorproducten en boekhandels. Altijd met focus op facted based onderhandelingen. Verder is hij gespecialiseerd in private label, sourcing, vendor rating, category management, supply chain management en marketing & sales.

Bekijk op LinkedIn

   

Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren