0
Trainingen

Basisaspecten Inkoop in Retail en (Groot)handel

Leer in één dag de stappen in een professioneel inkoopproces kennen, én beheersen. Deze training Basisaspecten van inkoop in de retail geeft inzicht in de essentie van het retail- inkoopproces.

Na deze training heb je: 
  • Kennis van de laatste trend in inkoop
  • Nieuwe inzichten in het inkoopproces
  • Tools om best passende leveranciers strategie toe te passen

Het inkoopproces in retail

Als retailorganisatie is goed inkoopbeleid belangrijk voor het commerciële succes van de organisatie. Door je inkoopproces te verbeteren, verlaag je onder meer je inkoopkosten. Maar ook de juiste sourcing strategie en een goede leverancierskwalificatie zijn essentieel voor een gezonde retailorganisatie. 

Waarom een training Basisaspecten van Inkoop in Retail en (Groot)handel?

Werk jij op tactisch niveau en wil je je meer strategisch ontwikkelen? Dan is de training basisaspecten van inkoop in de retail iets voor jou. Via interactieve lessen, praktijkvoorbeelden, opdrachten en cases leer je wat je moet weten om je eigen inkoopproces deskundig vorm te geven en uit te voeren. In één dag krijg je een goed overzicht van een professioneel inkoopproces. 

Voor wie is de training Basisaspecten van Inkoop in Retail en (Groot)handel geschikt?

Deze training is geschikt voor junior en medior inkopers en category managers die op tactisch inkoopniveau werken en zich meer strategisch willen ontwikkelen. Dit kunnen junior of medior inkopers in de groothandel en retail, categoriemanagers, productmanagers, filiaalmanagers, maar ook voor inkopers uit andere branches is deze training geschikt.

Basisaspecten Inkoop in Retail en (Groot)handel

Basisaspecten Inkoop in Retail en (Groot)handel

Basisaspecten van inkoop in de retail

Welke onderwerpen komen er aan bod?

Deze training behandelt de volgende onderwerpen:

  • Ontwikkelingen in inkoop en categorie-management 
  • Inkooppositie en inkoopfunctie
  • Inkoop in de retail (commerciële verwevenheid)
  • Leveranciersclassificatie en risicomanagement
  • Het sourcingproces  inkoopmarktonderzoek
  • Specificeren
  • (Markt)analyse
  • Het sourcingproces – de sourcingstrategie
  • Opstellen selectie- en gunningscriteria
  • RFP
  • De offerte-evaluatie
  • Inkoopvoorwaarden
  • Het operationele inkoopproces

Werkvormen

Via interactieve lessen, praktijkvoorbeelden, opdrachten en cases leer je wat je moet weten om jouw eigen inkoopproces deskundig in te vullen.

Praktisch

Dit is een eendaagse training. Volg je deze training in de virtual classroom? Dan wordt het programma verdeeld over 2 dagdelen.

Verder leren

Wil je na het volgen van de training Basisaspecten van inkoop in Retail jouw kennis en vaardigheden verder ontwikkelen? Dan is de training Inkopen voor Retail en (groot)handel misschien ook interessant voor jou.

Ook incompany

Deze training organiseren wij ook incompany. Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Bel voor meer informatie: (088) 330 07 00.

De praktijkexpert

Robert Driessen

Robert Driessen

Eigenaar What's the price

Robert Driessen heeft meer dan 20 jaar ervaring in International Buying. Hij heeft als CPO gewerkt voor verschillende bedrijven binnen de retail en groothandel: technisch installatiemateriaal, foodretail, kantoorproducten en boekhandels. Altijd met focus op facted based onderhandelingen. Verder is hij gespecialiseerd in private label, sourcing, vendor rating, category management, supply chain management en marketing & sales.

Bekijk op LinkedIn



Veelgestelde vragen

Vrijwel alle trainingen worden ook incompany gegeven. Volg met je team een training toegespitst op je branche of organisatie of pak met maatwerk jullie specifieke uitdagingen aan. Interesse? Lees meer over incompany en maatwerk.
Bij een aantal hotels neemt Nevi tot 2 weken voor aanvang van de training kamers in optie. Het beste is dus om zelf rechtstreeks contact op te nemen met de accommodatie en te informeren naar de mogelijkheden en prijzen. 
Bij veel trainingen maken we gebruik van een online leeromgeving. Hier kun je je studiemateriaal altijd en overal raadplegen.  
Je krijgt een certificaat van deelname, studiemateriaal, lunch, hapjes en drankjes.  

Naast de erkende opleidingen heeft Nevi ook een ruim aanbod van leergangen, masterclasses en trainingen.  

Wil jij je inkoopkennis vergroten, maar heb je geen tijd voor een langdurige opleiding? Kies dan voor leergang. In onze leergangen komen de meest essentiële onderdelen uit onze opleidingen in hoog tempo aan bod.   

In onze masterclasses staan relevante theorieën en hun toepasbaarheid in de inkooppraktijk centraal. 
  
Wil jij in één of enkele dagen worden bijgespijkerd op specifieke thema’s, zoals aanbesteden, Best Value Procurement of kostenmanagement, dan is een training voor jou een goede keuze.  

Werkgevers die gedurende de coronacrisis een beroep (willen) doen op loonkostensubsidie, de NOW-regeling, worden verplicht om hun werknemers te stimuleren zich te laten omscholen of bijscholen. Wil je meer weten over om- of bijscholen via Nevi? Of heb je een scholingsvoucher van het UWV? Neem contact met ons op voor persoonlijk advies, we helpen je er graag bij!
Nevi stelt de veiligheid van haar bezoekers, cursisten en medewerkers voorop. Wij volgen de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet en laten ons hierin leiden door het advies van het RIVM over de eventueel te nemen maatregelen. Bekijk alle veelgestelde vragen over Nevi en het Coronavirus

Heb je nog een andere vraag?

Neem gerust contact op met ons Klant contact center, wij helpen je graag verder!

Basisaspecten van inkoop in de retail

Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren