Gerco Rietveld blikt terug op veertig jaar inkoop. Van typemachines tot AI: hij ziet duurzaamheid als de gamechanger die inkoop eindelijk strategisch maakt.
True pricing maakt zichtbaar wat producten écht kosten – inclusief milieu- en sociale impact. Claire van den Broek (True Price) en Yorick van der Steen (WTP Buynamics) laten zien hoe dit de inkoop van morgen verandert.
Rik de Ruiter, Alexander-Edgar Schermerhorn en Bernard Steunenberg onderzochten de kloof tussen beleidsambitie en uitvoering in publieke inkoop.
Zorginkopers worden steeds vaker strategische aanjagers van innovatie. Onderzoek toont zes nieuwe rollen en de vaardigheden die daarbij horen.
Onderzoekers van Zuyd Hogeschool ontwikkelden een dashboard dat mkb’ers helpt rapporteren volgens CSRD én sturen op duurzame bedrijfswaarde.
Promotieonderzoek van Universiteit Leiden onthult waarom beleid en praktijk in publieke inkoop verschillen en wat inkopers echt drijft.
Inkoophoogleraren Schotanus, Van der Valk, Vos en Schiele over hoe publieke inkoop Nederland duurzamer, innovatiever en weerbaarder kan maken.
Postdoc Ruben Nicolas (Universiteit Utrecht) onderzocht waarom duurzaam inkopen in de publieke sector nog beperkt is – en hoe dat kan veranderen.