0
Nieuws

Inkoopafdeling steeds vaker strategische stakeholder

Nieuws 15 april 2016

De inkoopafdelingen van klanten worden in toenemende mate een strategische factor voor organisatie-adviesbureaus. Uit onderzoek van onderzoeksbureau Source blijkt dat 69% van de inkoopmanagers de aankoopbesluiten van grote consultingprojecten (>€500.000) nu sterk beïnvloeden.

De inkoopafdelingen van klanten worden in toenemende mate een strategische factor voor organisatie-adviesbureaus. Uit onderzoek van onderzoeksbureau Source blijkt dat 69% van de inkoopmanagers de aankoopbesluiten van grote consultingprojecten (>€500.000) nu sterk beïnvloeden. Ondanks hun invloed bij de start van een project verdwijnt inkoop vrijwel geheel nadat de deal is gesloten.


 


Het rapport laat zien dat 69% van de procurement managers nu een belangrijke rol heeft in de selectie- en onderhandelingsfase. Ondanks alle verhalen in de afgelopen jaren over het groeiende mandaat van de inkoop, blijkt uit het onderzoek ook dat het belang van procurement praktisch verdwijnt na de deal.


Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren