Nevi
0
Nieuws

Drie manieren waarop inkoop na Covid opnieuw wordt ontworpen

Nieuws 2 minuten 03 november 2020

Samenwerking met leveranciers, decentralisatie en het in kaart brengen van toeleveringsketens zijn drie manieren waarop organisaties de blijvende impact van Covid-19 op hun inkoopactiviteiten beheren dat bleek onlangs tijdens een online conferentie van CIPS. Lufthansa en InterContinental Hotels waren de gastsprekers.

 

Angela Qu, senior vice-president, chief procurement officer van Lufthansa Group, vertelde de dat de organisatie nauw had samengewerkt met leveranciers om de kosten te beheersen gedurende de eerste paar maanden van de pandemie.

Herontwerpen van inkoop- en toeleveringsketen

Als onderdeel van een panel over het herontwerpen van inkoop- en toeleveringsketens voor de toekomst, waarschuwde ze dat de "crisis nog niet voorbij is voor de luchtvaartindustrie", aangezien het ongeveer twee jaar zal duren om zich aan het nieuwe normaal aan te passen, waardoor Lufthansa een nieuwe benadering van inkoop lanceerde.

Qu legde uit: “We hebben onlangs een op nul gebaseerde uitgavebenadering gelanceerd om met onze servicebedrijven samen te werken, samen met onze interne ontwerpafdeling voor productmanagement om te kijken wat het minimum is dat we nodig hebben om het vliegtuig in de lucht te houden.
“We hebben alle mogelijke categorieën bekeken en samen met onze leveranciers bekeken wat we kunnen doen om de totale kosten te verlagen, de kosten voor leveranciers te verlagen en tegelijkertijd onze operationele kosten te verlagen." 
Qu voegde toe dat de aanpak van Lufthansa zijn vruchten had afgeworpen bij zijn leveranciers, en in de toekomst zal de luchtvaartmaatschappij blijven samenwerken met dienstverleners.

Versnelling naar gedecedntralisserd inkoopmodel

Sopan Shah, chief procurement officer bij InterContinental Hotels Group, zei dat de pandemie de plannen had versneld om tegen het einde van het jaar over te schakelen naar een "gefedereerd aankoopmodel". "Het betekende dat ons inkoopteam, dat naast Londen, voornamelijk  in de VS en in Shanghai was gevestigd, tegen het einde van dit jaar in 14 landen zou zijn gevestigd. We willen dichter bij onze franchisenemers en onze hotels staan, zodat we alle aspecten die we nodig hebben beter kunnen bedienen." Het project stelde het bedrijf in staat veel sneller te bewegen, maar bood ook uitdagingen in de vorm van communicatie, zei Shah.

 

Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren