Nevi
Winkelwagen 0
Nieuws

ABN AMRO participeert vanaf mei 2020 in Nevi Purchasing Managers Index (PMI)

Nieuws 30 april 2020

Met de eerstvolgende publicatie, op 4 mei aanstaande, gaat ABN AMRO duiding geven aan de economische ontwikkelingen op basis van deze Nederlandse inkoopmanagersindex.

Met ingang van mei 2020 participeert ABN AMRO in de maandelijkse Nevi inkoopmanagersindex, de Nevi PMI. Met de eerstvolgende publicatie, op 4 mei aanstaande, gaat ABN AMRO duiding geven aan de economische ontwikkelingen op basis van deze Nederlandse inkoopmanagersindex. In mei nog in samenwerking met Bart Vos, die sinds anderhalf jaar zijn visie geeft op de index. Vanaf juni draagt Vos het stokje dan volledig over aan ABN AMRO. Met deze samenwerking wordt het belang en de rol van inkoop op de strategie van bedrijven nog beter en breder onder de aandacht gebracht. 


Samenwerking


Jeroen Harink, algemeen directeur Nevi: “Ik ben blij met ABN AMRO als partner van de Nevi PMI, dé economische indicator voor de Nederlandse productiesector. Met ABN AMRO als partner, krijgt inkoop in de financiële wereld een zichtbare en prominente plek. Daarnaast pakken we samen ook maatschappelijke ontwikkelingen op zoals duurzaamheid en de circulaire economie.”  


Albert Jan Swart, Sectoreconoom Industrie bij ABN AMRO: “Als bank horen we dagelijks van onze klanten hoe belangrijk het duiden van economische ontwikkelingen is voor de strategie van bedrijven en de rol van inkoop daarin. We zijn dan ook verheugd om als partner van de Nevi PMI ondernemers maandelijks nog meer duiding aan te kunnen bieden.”


Webinar Nevi PMI


Eén van de eerste concrete uitwerkingen van de samenwerking is het gratis Webinar Nevi PMI dat op woensdag 6 mei aanstaande van 14.30 tot 15.45 uur gepland staat. Een interactief webinar waar de laatste macrotrends en ontwikkelingen van de economie worden besproken aan de hand van de Nevi inkoopmanagersindex. Meer informatie en aanmelden Webinar Nevi PMI


Perspectief op de toekomst


Jeroen Harink: “Meer dan ooit is duidelijk dat allianties met anderen de sleutel is naar succes. De kunst is om met de juiste partijen een zodanige samenwerking aan te gaan, dat we waarde kunnen leveren, zowel voor de maatschappij, voor organisaties als voor inkoopprofessionals. En dat doen we met vele partijen, en nu ook met ABN AMRO.”



Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder winkelen