Ruim 5 miljard euro investeert het Rijk in de snelwegen rond Schiphol Amsterdam en Almere. Complexe projecten zonder gedoe en zonder rechtszaken. Projectdirecteur Hans Ruijter bedacht op eigen houtje ‘dienend opdrachtgeverschap’ en paste die werkwijze meteen toe bij ‘zijn’ eigen SAA -contracten. De basis: “Jouw succes is mijn succes.”
Kernwaarden diendend opdrachtgeverschap
Elkaar iets gunnen, voorspelbaar zijn en op tijd knopen doorhakken, horen bij de kernwaarden van dienend opdrachtgeverschap. Is het zo simpel? “Nee, zo simpel is dat helemaal niet. Dat doet geen recht aan het vak van bouwen.” Woensdag 27 maart promoveerde hij op zijn filosofie bij de VU Amsterdam. In een interview met Cobouw spreekt een bevlogen man: "Dienend opdrachtgeverschap is geen trucje, maar een andere manier van werken".
Hij formuleerde 5 kernwaarden: inhoudelijke expertise, inlevingsvermogen, transparantie & voorspelbaarheid, reflectief vermogen en besluitkracht.
Lees het volledige interview op Cobouw.nl: Vijf miljard bouwomzet zonder een cent gedoe
Meer over professioneel opdrachtgeverschap