Nevi
0
Nieuws

UMC Utrecht installeert inhuurdesk

Nieuws 15 april 2016

Het Universitair Medisch Centrum Utrecht werkt sinds kort met een inhuurdesk voor flexwerk. Op centraal niveau geeft het greep op kosten en risico’s van de externe inhuur en op decentraal niveau zit de juiste flexwerker op de juiste plek. Inkopers Anne Marie van den Berg en Michiel Plancken vertellen over de totstandkoming en de eerste resultaten.

Het Universitair Medisch Centrum Utrecht werkt sinds kort met een inhuurdesk voor flexwerk. Op centraal niveau geeft het greep op kosten en risico’s van de externe inhuur en op decentraal niveau zit de juiste flexwerker op de juiste plek. Inkopers Anne Marie van den Berg en Michiel Plancken vertellen over de totstandkoming en de eerste resultaten.




 




De inkoopafdeling van het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMC Utrecht), onderdeel van het facilitair bedrijf, werkt voor elf medische divisies en zes ondersteunende directies (zoals het facilitair bedrijf zelf, ICT en P&O). Het uitgangspunt van inkoop is business alignment, oftewel de klanten optimaal ondersteunen bij het behalen van hun doelstellingen en in hun bijdrage aan de strategische organisatiethema’s. Een van die thema’s is operational excellence, ook wel OPEX genoemd. Dit thema focust op efficiënter werken, minder verspilling en meer standaardisering. Het inhuurproces via de inhuurdesk is een OPEX best practice, waarmee divisies en directies rechtstreeks bijdragen aan de doelstellingen op het gebied van operational excellence.




 




Lees het gehele artikel(PDF)




 




 




Gerelateerde training




Professioneel inhuren van flexibele arbeid | 14 april 2015




 



Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren