0
Nieuws

'Nieuwe generatie cpo's weinig moeite met integratie duurzaamheid'

Nieuws 15 april 2016

Het gaat de nieuwe generatie chief procurement officers goed af duurzaamheid in het inkoopbeleid te integreren, zo blijkt tijdens het International Supply Management Congress op 15-16 december in Amsterdam. De juiste bekendheid geven aan de duurzame resultaten vraagt nog wel extra aandacht.

Het gaat de nieuwe generatie chief procurement officers goed af duurzaamheid in het inkoopbeleid te integreren, zo blijkt tijdens het International Supply Management Congress op 15-16 december in Amsterdam. De juiste bekendheid geven aan de duurzame resultaten vraagt nog wel extra aandacht. “Ik geloof dat ze bij integratie van duurzaamheid geen hulp nodig hebben”, zegt Ton Geurts, cpo van AkzoNobel, over moderne cpo’s. Volgens hem zijn de cpo’s er vrijwel automatisch mee bezig. “Ik merk dat de nieuwe cpo’s bij Akzo Nobel duurzaamheid ervaren als iets vanzelfsprekends, en het ook zo toepassen.”


?


Geurts en enkele van zijn collega-sprekers zien nog wel een uitdaging om de behaalde verduurzaming over de bühne te krijgen richting consumenten. Cpo’s en de chief marketing officers staan te vaak lijnrecht tegenover elkaar, bevestigt Marc Engel, cpo bij Unilever. “Soms merk ik dat het echt een gevecht wordt, terwijl de twee afdelingen moeten samenwerken om het beste, meest duurzame resultaat te realiseren.” De oplossing ligt nog steeds voor de hand: laat consumenten in uitingen duidelijk weten welke duurzame activiteiten je hebt.????


 


Meer over dit congres in het eerste Deal! Magazine van 2012?


Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren