Nevi heeft een nieuw gezicht. Na de aanscherping van haar strategie en de bijbehorende nieuwe koers, is ook de corporate identity onder handen genomen. Eén van de keuzes in de vernieuwde koers was het besluit om verder gaan als één sterk merk.
Ida Bastiaansen, Manager Marketing & Communicatie: “We merkten dat er in de markt regelmatig verwarring was over wie en wat Nevi - met haar veelheid aan activiteiten - nu eigenlijk precies is. De nieuwe koers hebben we aangegrepen om ook ‘het Nevi-verhaal’ goed en eenduidig neer te zetten. En dit bovendien te onderstrepen met een vernieuwde visuele identiteit.” Nevi is allereerst een vereniging, die mensen met een passie voor het inkoopvak verbindt. Daarnaast heeft Nevi een dienstenpakket met een groot aantal opleidingen, trainingen en tools voor inkoopprofessionals. Wat Nevi daarmee verdient, wordt weer geïnvesteerd in de ontwikkeling van het vak.
Nevi werkt daarnaast samen met partners aan maatschappelijke programma’s en we investeren in onderwijs en onderzoek om samen meer impact te maken. Dit alles met als doel om het inkoopvak naar een hoger niveau te brengen, voor individuen, organisaties én de maatschappij. Ida Bastiaansen: “Onze nieuwe pay-off ‘Procurement in perspectief’ beschrijft de unieke positie van Nevi. Omdat wij als Nevi bovenop de ontwikkelingen zitten en overzien wat zich allemaal afspeelt binnen het vakgebied, heeft Nevi een uitzonderlijk perspectief. We bekijken procurement vanuit alle invalshoeken. Tegelijkertijd bieden we onze leden, partners en andere betrokkenen een interessant perspectief: om zichzelf en hun organisatie verder te ontwikkelen óf om bijvoorbeeld samen met ons te werken aan maatschappelijke vraagstukken. Dit perspectief zie je visueel ook terug in de ‘N’ van ons logo en in ons beeldmateriaal.”
Werden de internationale incompany activiteiten voorheen onder het label ‘Purspective’ gevoerd, vanaf nu gebeurt ook dit onder de vlag van Nevi. Eén krachtig merk met een moderne uitstraling, die past bij het vernieuwde Nevi en haar ambities.