0
Nieuws

Inkoop creëert meer business value

Nieuws 15 april 2016

Uit een recent onderzoek van Oxford Economics onder zo’n duizend inkopers blijkt dat inkoop steeds meer wordt gezien als een functie die waarde voor de business creëert. Zes van de tien respondenten vinden dat inkoop sterker verbonden is met andere bedrijfsfuncties. Vijf van de tien menen dat inkoop nu hechter samenwerkt met toeleveranciers.

Uit een recent onderzoek van Oxford Economics onder zo’n duizend inkopers blijkt dat inkoop steeds meer wordt gezien als een functie die waarde voor de business creëert. Zes van de tien respondenten vinden dat inkoop sterker verbonden is met andere bedrijfsfuncties. Vijf van de tien menen dat inkoop nu hechter samenwerkt met toeleveranciers.


 


Investeren in automatisering inkoopkerntaken is prioriteit


Volgens het onderzoek is automatisering van inkoopkerntaken een duidelijke trend. Voor drie van de tien deelnemers is investeren in inkoopautomatisering een prioriteit.


Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren