0
Nieuws

Gedenkwaardig evenement in Zwolle

Nieuws 15 april 2016

Het NEVI Inkoopcongres Oost-Nederland was een bijzondere gelegenheid. Voor het eerst sloegen de NEVI-kringen IJsselvallei, Gelderland en Twente de handen ineen om gezamenlijk een congres voor Oost-Nederland te organiseren. Deze krachtenbundeling resulteerde in aansprekende presentaties, een hoog aantal bezoekers (een kleine vierhonderd) en een mooie locatie.

Het NEVI Inkoopcongres Oost-Nederland was een bijzondere gelegenheid. Voor het eerst sloegen de NEVI-kringen IJsselvallei, Gelderland en Twente de handen ineen om gezamenlijk een congres voor Oost-Nederland te organiseren. Deze krachtenbundeling resulteerde in aansprekende presentaties, een hoog aantal bezoekers (een kleine vierhonderd) en een mooie locatie. De transparante, open architectuur van het hoofdgebouw van Christelijke Hogeschool Windesheim was het passende decor van de middag. Het mooie auditorium van het kennisinstituut leende zich uitstekend voor enkele rake keynotes. 


Jaarthema
Dagvoorzitter Mirjam Kibbeling gaf het startschot voor het inhoudelijke deel van de middag, dat om het NEVI-jaarthema ‘Waardecreatie’ was geprogrammeerd. Kibbeling, die enkele maanden eerder haar proefschrift over hetzelfde thema had afgerond, vroeg aandacht voor de snel veranderende realiteit waar inkopers zich in bevinden. “Zijn dezelfde methodieken waar we vandaag mee werken, over een jaar nog steeds van toepassing?”, vroeg Kibbeling zich hardop af. Het jaarthema, drie maanden eerder gelanceerd door NEVI-hoogleraar Arjan van Weele tijdens het ISCM Congres in het Amsterdamse RAI-gebouw, was volgens Kibbeling niet los te zien van de rap veranderende wereld. 


Kraljic in Nederland
Aan de line-up voor de dag kon het zeker niet liggen. Keynote sprekers waren Marc Engel (CPO Unilever en winnaar CPO Award 2010) en Dries van der Vossen (CEO Bilderberg). Bovendien was niemand minder dan Peter Kraljic, grondlegger van de in elke inkoopopleiding onontkoombare Kraljic-matrix, naar Zwolle gekomen voor een uniek optreden. Hoewel inmiddels aardig op leeftijd, bewees hij zijn pappenheimers nog wel degelijk te kennen. Procurement, zo vond hij, is misschien nog wel belangrijker dan marketing en sales in de wereld van vandaag. De andere speeches ondersteunden die gedachte. Kortom: een zeer geslaagde aftrap van een serie bijeenkomsten rondom het thema waardecreatie.


Klik hier voor de beschikbare presentaties.


Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren