Nevi
0
Nieuws

Concurrentie voor KPN wordt uiteindelijk groter

Nieuws 15 april 2016

De concurrentie op de telecommarkt wordt door de stap die KPN dinsdag aankondigde uiteindelijk groter. Het duurt wel nog enige tijd voor het zover is. Concurrenten zullen nog even de kat uit de boom kijken, verwacht onderzoeker Ed Achterberg van Telecompaper. ''Er komen meer mogelijkheden voor andere businessmodellen'', denkt Achterberg.

De concurrentie op de telecommarkt wordt door de stap die KPN dinsdag aankondigde uiteindelijk groter. Het duurt wel nog enige tijd voor het zover is. Concurrenten zullen nog even de kat uit de boom kijken, verwacht onderzoeker Ed Achterberg van Telecompaper.


''Er komen meer mogelijkheden voor andere businessmodellen'', denkt Achterberg. Hij zegt benieuwd te zijn hoe consumenten op de nieuwe abonnementsstructuur van KPN zullen reageren. Ook branchegenoten zullen daar nog wel even op studeren, aldus de analist. ''Zij hebben in ieder geval tot begin september de tijd.'' Dan gaan de nieuwe abonnementsvormen van KPN in.


Volgens Achterberg kwam de aankondiging van KPN zeker niet onverwacht, maar wordt het er voor de consument niet duidelijker of logischer op. Hij verbaast zich er onder meer over dat KPN een hogere datalimiet verbindt aan meer belminuten. ,,Dit gaat tegen de trend in.''


Vodafone liet dinsdag weten op ''niet al te lange termijn'' met mededelingen over een mogelijke aanpassing van de abonnementen te komen. De zegsman wilde niet vertellen wanneer Vodafone precies met de veranderingen komt.
''Wij hebben al eerder aangegeven een verschuiving naar mobiel internet te zien'', aldus de woordvoerder. ''De tijd van 'all you can eat' voor 10 euro is voorbij. Het is logisch dat wij ons daaraan aanpassen.''


T-Mobile wilde geen commentaar geven op de aankondiging van KPN. KPN zei dinsdag dat mobiel datagebruik in nieuwe abonnementen duurder wordt. Ook een nieuwe smartphone gaat meer kosten. Het bedrijf wil klanten niet apart laten betalen voor bepaalde diensten.


Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren