Steeds vaker lees je dat klanten in de B2B het grootste deel van hun ‘buying journey’ online afleggen. En dat de rol van sales in die journey steeds minder belangrijk wordt. Of in ieder geval sterk verandert. Veel van deze onderzoeken komen echter uit de Verenigde Staten. De vraag is dan ook in hoeverre deze resultaten dan ook voor Nederland en België gelden.
Die vraag leggen we u in dit onderzoek graag voor.
We vragen uw mening over de rol die de verkoper als persoon speelt in uw buying journey. En hoe u deze rol ziet in 2022. Het invullen van de vragen kost u ca. 10 minuten van uw tijd.
Met de uitkomsten hopen we een beter inzicht te krijgen in de manier waarop sales waarde kan blijven toevoegen in de buying journey van inkopers. De resultaten zullen onder andere in de vorm van een seminar worden gedeeld. Indien u aan het einde van de vragen uw e-mailadres achterlaat, ontvangt u daarvoor een uitnodiging.
Dit onderzoek is een gezamenlijk initiatief van Mercuri International en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen in samenwerking met de SMA, NEVI, HoWest en HoGent (beide Hogescholen uit Vlaanderen).