Hotelketen Van der Valk heeft inkoop, opslag en levering van producten voor 38 van haar hotels en restaurants in Nederland en België ondergebracht bij Havi. Deze organisatie ondersteunt bedrijven bij inkoop, opslag en levering van food- en non-foodproducten. Havi en Van der Valk werken samen sinds 2012. Voor tien restaurants in Nederland en acht in Duitsland verzorgde de toeleverancier al voorraadbeheer, opslag en distributie.
Inkoop 300 specifieke Van der Valk producten
Directeur Olav Gribnau van Havi: ‘De belangrijkste reden voor Van der Valk om met ons in zee te gaan, is dat je bij ons vrij bent in de keuze van producten. Bij een groothandel ben je gebonden aan het standaardassortiment.’ Van der Valk maakt zelf afspraken met de leveranciers van hun keuze. Havi koopt ze vervolgens in conform overeengekomen prijzen en voorwaarden. Dienstverlening voor opslag en distributie wordt apart berekend. Volgens Gribnau ligt het succes van veel organisaties in een onderscheidende formule. ‘Van der Valk heeft dat goed begrepen en kiest daarom voor 300 ‘Valk-only’ producten. Een groothandel doet daar vaak moeilijk over.’