Finn Wynstra bespreekt 30 jaar samenwerking tussen Nevi en universiteiten, de ontwikkeling van inkooponderzoek en de maatschappelijke rol van het vakgebied.
Hogeschool Windesheim verdubbelde in elf jaar zijn inkoopvolume. Teammanager Rob Gerritsen deelt hoe zijn team professionaliseerde, relaties versterkte en aanbestedingen slimmer aanpakt ondanks bezuinigingen.
Duitsland investeert 500 miljard euro in defensie en infrastructuur. Theo de Kort (ABN AMRO) analyseert de gevolgen voor Nederland: kansen voor toeleveranciers, maar ook risico’s door stijgende lonen, krapte en inflatie.
Joost Klappe (Essity) legt uit hoe zijn team wereldwijd samenwerkt met leveranciers om emissies te verlagen, innovaties te versnellen en duurzaamheid tastbaar te maken in elke schakel van de supply chain.
Energietransitie, defensie, circulariteit – de veranderingen buitelen over elkaar heen. Freek Andriesse ziet kansen voor inkopers die het overzicht bewaren.
In deze editie van Deal! ontdek je hoe inkoopprofessionals bijdragen aan de grote transities van deze tijd – van true pricing en duurzaamheid tot innovatie en strategisch leveranciersmanagement.
Dick van Gendt transformeerde Saria Food & Pharma van een decentrale inkooporganisatie naar een wereldwijde procurementfunctie met focus op data, strategie en innovatie.
Een potje vitamine C lijkt goedkoop, maar achter de prijs schuilen verrassende kosten. Robert Driessen (WTP Buynamics) ontrafelt de echte prijs van preventie.