Inhoud & highlights
De fysieke editie valt deze week op de mat, en leden kunnen de digitale versie nu al online doorbladeren. Deze editie biedt volop inspiratie:
- True pricing en eerlijke inkoop – Claire van den Broek (True Price) en Yorick van der Steen (WTP Buynamics) laten zien hoe maatschappelijke kosten onderdeel worden van aanbesteding en kostprijsmodellen.
- Slimmer aanbesteden in moeilijke tijden – Rob Gerritsen (Hogeschool Windesheim) over professionalisering, risicomanagement en draagvlak in het onderwijs.
- Duurzame impact in publieke inkoop – Jaap Kemkes en Anneloes Scholing over het belang van eigenaarschap en sturing bij MVOI.
- Leveranciersinnovatie als succesfactor – onderzoekers van de Universiteit Twente onthullen hoe samenwerking tussen inkoop en R&D leidt tot voorkeursposities bij leveranciers.
- Gerco Rietveld blikt terug op 40 jaar inkoop – over waardegericht denken, duurzaamheid en het doorbreken van het glazen plafond.
- Eyes on Costs – WTP Buynamics ontleedt de echte prijs van vitamine C.
- Column Freek Andriesse – Transitielawine – over de kansen die de grote maatschappelijke verschuivingen bieden aan het inkoopvak.