Nevi
0

Ir. Jeroen Corts

Bijna 40% van de totale zorgkosten in 2020 van in totaal 116 mld. euro bestaat uit de inkoop van goederen en diensten. Hiermee bepaalt de zorgsector 7% van de totale Nederlandse klimaatvoetafdruk. Om concrete acties en maatregelen per zorginstelling mogelijk te maken is inzicht nodig in de uitgaven én impact per productpakket. 

In samenwerking met Purfaction heeft het RIVM onderzoek gedaan naar de totale inkoopspend van de zorgsector en de impact factoren per productgroep. Samen vormen deze de basis voor de MVI Priomatrix waarop elke organisatie kan zien welke producten de meeste prioriteit moeten krijgen bij MVI-activiteiten.

Over Jeroen

Jeroen Corts is ruim 25 jaar werkzaam op het gebied van inkoop intelligence. Begonnen als TUe afstudeerder bij Rabobank en later als consultant bij Berenschot, DPA en Purfacts. In de afgelopen jaren heeft Jeroen voor meer dan 146 opdrachtgevers spendanalyses gemaakt bij ruim 378 onderliggende organisaties. Naast spendanalyse zijn MVI, risicomanagement, categoryplanning en prestatiemeting de onderwerpen waar hij zich op richt. Als medeauteur van verschillende artikelen in Deal! en de boekjes “Inkoop en Risicomanagement” en “Eerste hulp bij inkopen” van MKB Nederland wil Jeroen een actieve bijdrage leveren aan de kennisontwikkeling en –deling van het inkoopvakgebied. Als trainer bij Nevi staan de workshops spendanalyse Basic en Advanced op het programma.

Sinds 2020 is Jeroen managing partner bij Purfaction B.V., dé online categorymanagement tool voor zorg, onderwijs, woningcorporaties en overheid. Op basis van de 4 inkoop prestatiedrijvers: klantwaarde, kostenreductie, risicoreductie en procesprestatie, helpt Purfaction de impact van inkoop te verdubbelen met de helft van de inspanning.

Bekijk zijn video

LinkedIn

Het product is toegevoegd
Naar je productoverzicht Verder oriënteren