De impact van inkoop in 2019

17 April 2020

Twee bewegingen komen steeds beter samen: (1) het belang van inkoop in organisatie neemt al jaren toe en (2) steeds meer organisaties willen op de één of andere manier "een postieve bijdrage aan de maatschappij leveren". De basis voor de Maatschappelijke programma's van Nevi.

Meer impact met inkoop 

Jeroen Harink, algemeen directeur Nevi: "Nevi heeft de strategische keuze gemaakt om -naast een duidelijke focus op het individu en de organisatie- ook krachtiger in te spelen op de maatschapij. Dat doen wij door op enkele maatschappelijke thema's meer impact met inkoop te genereren. We hebben hierbij 4 thema's gekozen:

Voor al deze thema's hebben we Teams van Deskundigen die ons bijstaan met al hun kennis en ervaring. 2019 was niet alleen het jaar van INrichten, maar ook al van VERrichten." Lees verder in het impactverslag onderaan deze pagina. 

Impactverslag 2019

Het eerste impactverslag van Nevi telt 30 pagina's waarin de 4 thema's, de impact en issues worden beschreven. Lees het hieronder. Verder in dit verslag een interview met manager Maatschappelijke programma's, Karin van IJsselmuide, en een interview met Sandra Pellegrom (coördinator SDG) - door Jurjen de Jong. Victor Stöcker en Steven Oppenheim (ministerie van VWS) schreven een artikel over het verduurzamen van 18 miljard in de zorg.

Meer over de maatschappelijke programma's