Nevi Meetup: Handreiking Inkoop publieke sector

Wegens succes herhaald: gratis online Meetup. Tijdens deze coronacrisis is er bij veel aanbestedende diensten, maar zeker ook bij de markt/sector, behoefte aan een generieke uitleg en duidelijkheid hoe met deze crisissituatie om te gaan, inclusief concrete richtlijnen. Daar gaan we in deze Nevi online Meetup op in.

Tijdens dit event komt het volgende aan bod:

Ruimte binnen aanbestedingsregels
De 5 onderdelen van de Handreiking
Reacties, ideeën en ervaringen

Binnen de huidige aanbestedingsregels is al wel veel ruimte om bijvoorbeeld termijnen van aanbestedingen uit te stellen, contracten tijdelijk te verlengen of om andere afspraken te maken met leveranciers: bestaande leveranciers of aanvullend te contracteren leveranciers. Dit vereist echter wel professionele inkopers/opdrachtgevers die innovatief en creatief de uitdaging te lijf gaan. Het is immers maatwerk om per contract of (komende) aanbesteding samen met marktpartijen te kijken welke contractuele afspraken de meest optimale oplossing bieden voor beide partijen. 

Er is bij veel aanbestedende diensten, maar zeker ook bij de markt/sector behoefte aan een generieke uitleg en duidelijkheid hoe hiermee in deze situatie om te gaan, inclusief concrete richtlijnen. Daarom is de Handreiking Inkoop in de publieke sector tijdens een crisis opgesteld.

Deze handreiking is een dynamisch document die verschillende initiatieven en maatregelen samenvat met verwijzingen naar de betreffende websites. En is bedoeld om Inkoop in de publieke sector in deze crisis een handvat te bieden.

Hier vind je de handreiking.

Programma

11.00 Welkom, uitleg regels

11.05 Inhoudelijk verhaal d.m.v. slides (+/- 20-45 min),

11.40 Vragen stellen door deelnemers (+/- 10-20 min),

11.50 Oproep voor aanvullingen

11.55 Afronding, verbinding naar inhoudelijke kennis en online communities

Sprekers

Karin van IJsselmuide is Manager Maatschappelijke Programma’s bij Nevi. Zij is de samensteller en vertelt over de totstandkoming van de Handreiking Inkoop in de publieke sector tijdens een crisis.

Ton van Geijlswijk is Netwerkmanager bij Nevi en faciliteert de interactieve dialoog tussen jou als deelnemer en Karin als inhoudelijke expert.

Praktische informatie

De Meetup zal plaatsvinden via Microsoft Teams. Nevi Meetup zijn kleine online events via Microsoft Teams. Het maximale aantal deelnemers is 20. Vol is vol. Een dag voor de meetup ontvang je een email met daarin de link naar de online omgeving. Tip: Kopieer de link naar het event in een internetbrowser (bijv. Chrome of Edge) buiten je werkomgeving (bijv. Citrix)!  Meer informatie over hoe je kunt deelnemen (ook zonder office 365-account) aan Microsoft Teams vind je hier

NEVI basic

€ 0,00
vanafprijs - excl. btw
(Niet ledenprijs) - NEVI BASIC is gratis en geeft toegang
 tot ons netwerk

NEVI pro

€ 0,00
vanafprijs - excl. btw
(Ledenprijs) - NEVI PRO kost €250,00 p/j (incl. Vakblad DEAL!) en geeft toegang tot ons netwerk en kortingen op onze producten.