Masterclass Businessgedreven Inkoop

Aan de slag met het concept van de businessgedreven inkoop! Benut de kansen in de inkoopmarkt om jouw organisatie succesvoller en weerbaarder te maken.

Na deze training heb je

Kennis van het concept van businessgedreven inkoop
Handvatten voor de implementatie van businessgedreven inkoop

Waar komt de term Businessgedreven Inkoop vandaan?

Businessgedreven Inkoop is inmiddels een bekend concept. Het werd geïntroduceerd in Inkoop, een nieuw paradigma, Managementboek van het Jaar, geschreven door Gerco Rietveld. Deze masterclass gaat diep in op alle aspecten van businessgedreven inkoop, zowel de strategische als de tactische aspecten.

Waarom een Masterclass Businessgedreven Inkoop?

Inkoopdirecteuren, CPO’s en andere inkoopprofessionals zijn zich direct gaan verdiepen in het onderwerp, met vele bijeenkomsten, studies en discussies tot gevolg. Het nieuwe inkoopparadigma heeft aardig wat stof doen opwaaien. Maar inmiddels zijn de eerste zaadjes geplant. Doel van deze masterclass is deelnemers vertrouwd te maken met het concept van de businessgedreven inkoop en handvatten te bieden bij de daadwerkelijke implementatie van de theorie in de praktijk.

Voor wie is de Masterclass Businessgedreven Inkoop geschikt?

Gerco Rietveld heeft deze masterclass samen met NEVI speciaal ontwikkeld voor inkoopmanagers en -directeuren en degenen die binnen inkoop verantwoordelijk zijn voor professionalisering.

Welke onderwerpen komen er aan bod?

Onderstaande onderwerpen komen aan bod:

Dag 1 – Businessgedreven inkoop versus de klassieke inkoop!

  • Kennismaking en toelichting op de opzet van het programma aan de hand van het businessgedreven inkoopframework
  • Kenmerken en de (ongewenste) effecten van de klassieke inkoop
  • Het concept en de (gewenste) effecten van de businessgedreven inkoop
  • Van financiële impact (besparen) naar business impact
  • Inkoop en het business model
  • Uitbesteden en het business model, de rol van inkoop bij uitbesteden en het uitbesteden van inkoop

Dag 2 – Strategische uitlijning van inkoop

  • Het verschil tussen strategische inkoop en inkoopstrategie
  • Versterken van de inkoopmissie van jouw eigen organisatie(onderdeel)
  • Oefenen met business impact – de inkoop value map
  • Het proces van strategische uitlijning

Dag 3 – Veranderinstrumenten

  • (Meer) invloed krijgen
  • Positionering, structuur, inrichting en governance van inkoop
  • Kenmerken van inkoopleiderschap
  • Segmentatie van leveranciers en de plek daarvan in het inkoopproces
  • Categorie-, leveranciers- en contractmanagement inzetten als veranderinstrument
  • Praktische aangrijppunten voor verandering

Dag 4 – Het veranderplan

  • Verkopen van inkoop, communicatie met executives
  • Presentatie van individuele inkoopstrategie
  • Verbeteren van de eigen strategie met behulp van de verkregen feedback
  • Afronding

Praktische informatie

Prijsoverzicht

Download het prijsoverzicht van alle NEVI trainingen cursusjaar 2018.

Trainingsduur

4 dagen, met tussenpozen van 2 weken.

Werkvormen

Theorie en praktijk wisselen elkaar af, waarbij we telkens dieper ingaan op alle aspecten van het concept businessgedreven inkoop, zowel de strategische elementen als de tactische aspecten.

NEVI basic

€ 2.995,00
vanafprijs - excl. btw
(Niet ledenprijs) - NEVI BASIC is gratis en geeft toegang
 tot ons netwerk

NEVI pro

€ 2.550,00
vanafprijs - excl. btw
(Ledenprijs) - NEVI PRO kost €235,00 p/j (incl. Vakblad DEAL!) en geeft toegang tot ons netwerk en kortingen op onze producten.

NEVI incompany

Op aanvraag
Dit product bieden wij ook InCompany aan, voor uw organisatie. Bel: 088 - 33 00 700

De praktijkexpert(s)