Inkopen in het Sociaal Domein voor gemeenten

Training voor zorg-inkopers van gemeenten. In dit compleet strategisch 'hands on' programma leer je de vertaalslag maken van strategische (zorg-) doelstellingen naar een inkoopoplossing op maat.

Na deze training heb je

Een scherp beeld van het speelveld van de decentralisatie
Kennis en ervaringen om tot nieuwe of aanvullende ideeën te komen voor je organisatie
Inzicht in het belang en de positie van inkoop
Handvatten om een gekozen strategie te ondersteunen
Inzicht in de (juridische) ontwikkelingen in de zorg wat betreft contractvorming en te volgen strategie

Waarom een training Inkopen in het sociaal domein voor gemeenten?

De decentralisatie van zorgtaken heeft het aanpassingsvermogen van gemeenten de afgelopen 2 jaar stevig op de proef gesteld. Ben je, al dan niet als inkoper, betrokken bij de inkoop van zorg, dan heb je een goede vertaling nodig van de strategische zorgdoelstellingen naar een inkoopoplossing op maat. Hiermee creëer je een toekomstbestendig samenwerkingsmodel met interne en externe partijen.

Voor wie is de training Inkopen in het sociaal domein voor gemeenten?

Deze training is voor beleidsmedewerkers, inkopers, contractmanagers en projectmanagers die betrokken zijn bij de inkoop van zorg. Voor deze opleiding is een hbo- werk- en denkniveau gewenst.

Welke onderwerpen komen er aan bod?

Deze training behandelt de volgende onderwerpen:

  • Inleiding in de decentralisaties in het sociaal domein
  • Analyse van verschillende modellen van opdrachtgeverschap
  • Het inkoopproces in de zorg/sociaal domein
  • Juridische aspecten van inkoop en opdrachtgeverschap
  • Impact nieuwe richtlijn
  • Mogelijkheden resultaatgericht inkopen

In deze praktijkgerichte training krijg je een compleet strategisch programma aangeboden om de vertaling van doelstelling naar inkoopoplossing te maken. We behandelen best practises van toekomstbestendige samenwerkingsmodellen, juridisch houdbare constructies vanuit een zorgspecifiek inkoopperspectief, budget- en kwaliteitsbewaking en de meest essentiële lessons learned.

Praktische informatie

Prijsoverzicht

Download het prijsoverzicht van alle NEVI trainingen cursusjaar 2018.

Trainingsduur

2-daagse training, met op de eerste dag een aansluitend diner.

Werkvormen

Tijdens deze training wisselen theorie, praktijk, discussie en cases elkaar af. Zo krijg je structuren, handvatten en praktische tips aangereikt. Voorafgaand aan de training ontvang je vraagstukken, cases en/of artikelen ter voorbereiding.

Sprekers

Deze training wordt verzorgd door Niels Uenk (Public Procurement Research Centre), Jan Telgen (Hoogleraar Universiteit Twente) en Jantine Muller (Landsadvocaat Pels Rijcken).

Overnachten?

Wil je overnachten? Reserveer dan zelf een kamer bij de accommodatie. Informeer naar de NEVI-prijs. NEVI neemt tot 2 weken voor aanvang van de training kamers in optie. De bijkomende kosten voor een overnachting bedragen ongeveer € 70,- tot € 130,- per nacht. Ook de betaling voor de overnachting regel je met de accommodatie zelf.

NEVI basic

€ 1.695,00
vanafprijs - excl. btw
(Niet ledenprijs) - NEVI BASIC is gratis en geeft toegang
 tot ons netwerk

NEVI pro

€ 1.405,00
vanafprijs - excl. btw
(Ledenprijs) - NEVI PRO kost €235,00 p/j (incl. Vakblad DEAL!) en geeft toegang tot ons netwerk en kortingen op onze producten.

NEVI incompany

Op aanvraag
Dit product bieden wij ook InCompany aan, voor uw organisatie. Bel: 088 - 33 00 700

De praktijkexpert(s)