Inkopen in het Sociaal Domein voor gemeenten

Een compleet strategisch 'hands on' programma om de vertaalslag te maken van strategische (zorg-) doelstellingen naar een inkoopoplossing op maat.

Na deze training heb je

Een gedegen beeld van het speelveld van de decentralisatie.
Het inzicht om tot nieuwe of aanvullende inzichten te komen voor jouw eigen organisatie.
Inzichtelijk hoe het belang en de positie van inkoop gepositioneerd kan worden.
Handvatten om een gekozen strategie verder te ondersteunen.
Inzicht in de (juridische) ontwikkelingen rondom de zorg m.b.t. contractering en toekomstige strategie.

De decentralisatie van zorgtaken heeft het aanpassingsvermogen van gemeenten de afgelopen twee jaar stevig op de proef gesteld. Na een korte voorbereidingsperiode moesten ze in hoog tempo schakelen om invulling te geven aan de nieuwe zorgtaken. Als inkoper - of anderszins betrokkene bij inkoop van zorg - heb je een goede vertaling nodig van de strategische zorgdoelstellingen naar een inkoopoplossing op maat. Hiermee creëer je een toekomstbestendig samenwerkingsmodel met interne en externe partijen.

In deze training bieden we je de volgende onderwerpen:

  • Inleiding in de decentralisaties in het sociaal domein
  • Analyse van verschillende modellen van opdrachtgeverschap
  • Het inkoopproces in de zorg/sociaal domein
  • Juridische aspecten van inkoop en opdrachtgeverschap
  • Impact nieuwe richtlijn
  • Mogelijkheden resultaatgericht inkopen

In deze praktijkgerichte  training krijg je een compleet strategisch programma aangeboden om de vertaling van doelstelling naar inkoopoplossing te maken. We behandelen best practises van toekomstbestendige samenwerkingsmodellen, juridisch houdbare constructies vanuit een zorgspecifiek inkoopperspectief, budget- en kwaliteitsbewaking en de meest essentiële lessons learned. 

Praktische informatie

Werkvormen
Tijdens deze training wisselen theorie, praktijk, discussie en cases elkaar af. Zo krijg je in een gevarieerde setting tal van structuren, handvatten en praktische tips aangereikt. Voorafgaand aan de training ontvang je vraagstukken, casussen en/of artikelen ter voorbereiding.

Tijdsduur
2-daagse training
  •   dag 1: 09.30 – 20.00 uur, met aansluitend diner.
  •   dag 2: 09.00 – 17.00 uur.

Voor wie is deze training geschikt?
De training is bedoeld voor beleidsmedewerkers, inkopers, contractmanagers en projectmanagers die betrokken zijn bij de zorg-inkoop. Voor deze opleiding is een HBO werk- en denkniveau gewenst. 

Sprekers
Deze training wordt verzorgd door Niels Uenk (Public Procurement Research Centre), Jan Telgen (Hoogleraar Universiteit Twente) en Jantine Muller (Landsadvocaat Pels Rijcken).

Overnachten?
Wanneer je wilt overnachten, kun je dat zelf regelen door een kamer te reserveren bij de accommodatie zelf. Informeer bij de accommodatie naar de NEVI-prijs. NEVI neemt hiervoor tot 2 weken voor aanvang van de training kamers in optie. De bijkomende kosten voor een overnachting bedragen ongeveer € 70 tot € 130 per nacht. Ook de betaling voor de overnachting regel je met de accommodatie zelf.

NEVI basic

€ 1.695,00
vanafprijs - excl. btw
(Niet ledenprijs) - NEVI BASIC is gratis en geeft toegang
 tot ons netwerk

NEVI pro

€ 1.405,00
vanafprijs - excl. btw
(Ledenprijs) - NEVI PRO kost €235,00 p/j (incl. Vakblad DEAL!) en geeft toegang tot ons netwerk en kortingen op onze producten.

NEVI incompany

Op aanvraag
Dit product bieden wij ook InCompany aan, voor uw organisatie. Bel: 088 - 33 00 700

De praktijkexpert(s)