Masterclass Businessgedreven Inkoop

Aan de slag met het concept van de businessgedreven inkoop en handvatten te bieden bij de daadwerkelijke implementatie. 

Na deze training heeft u

Kennis van het concept van businessgedreven inkoop
Handvatten bij de daadwerkelijke implementatie van de theorie in de praktijk
Een exemplaar van het boek "Inkoop, een nieuw paradigma"

Het nieuwe concept van de businessgedreven inkoop is gelanceerd met de publicatie van het boek Inkoop, een nieuw paradigma. Al snel ontving auteur Gerco Rietveld hiervoor de prestigieuze prijs Managementboek van het Jaar. Inkoopdirecteuren, CPO’s en andere inkoopprofessionals zijn zich direct gaan verdiepen in het onderwerp, met vele bijeenkomsten, studies en discussies tot gevolg. Het nieuwe inkoopparadigma heeft aardig wat stof doen opwaaien. Maar inmiddels zijn de eerste zaadjes geplant. Tijd voor een masterclass. Doel van deze masterclass is deelnemers vertrouwd te maken met het concept van de businessgedreven inkoop en handvatten te bieden bij de daadwerkelijke implementatie van de theorie in de praktijk. De Masterclass omvat 4 trainingsdagen, waarin telkens dieper wordt ingegaan op alle aspecten van het concept businessgedreven inkoop, zowel de strategische elementen als de tactische aspecten.

Dag 1 – Businessgedreven inkoop versus de klassieke inkoop!

  • Kennismaking en toelichting op de opzet van het programma aan de hand van het businessgedreven inkoopframework
  • Kenmerken en de (ongewenste) effecten van de klassieke inkoop
  • Het concept en de (gewenste) effecten van de businessgedreven inkoop
  • Van financiële impact (besparen) naar business impact
  • Inkoop en het business model
  • Uitbesteden en het business model, de rol van inkoop bij uitbesteden en het uitbesteden van inkoop

Dag 2 – Strategische uitlijning van inkoop

  • Het verschil tussen strategische inkoop en inkoopstrategie
  • Versterken van de inkoopmissie van uw eigen organisatie(onderdeel)
  • Oefenen met business impact – de inkoop value map
  • Het proces van strategische uitlijning

Dag 3 – Veranderinstrumenten

  • (Meer) invloed krijgen
  • Positionering, structuur, inrichting en governance van inkoop
  • Kenmerken van inkoopleiderschap
  • Segmentatie van leveranciers en de plek daarvan in het inkoopproces
  • Categorie-, leveranciers- en contractmanagement inzetten als veranderinstrument
  • Praktische aangrijppunten voor verandering

Dag 4 – Het veranderplan

  • Verkopen van inkoop, communicatie met executives
  • Presentatie van individuele inkoopstrategie
  • Verbeteren van de eigen strategie met behulp van de verkregen feedback
  • Afronding

Praktische informatie

Deze masterclass is vooral bedoeld voor inkoopdirecteuren en –managers en zij die binnen inkoop verantwoordelijk zijn voor professionalisering.

NEVI basic

€ 2.995,00
vanafprijs - excl. btw
(Niet ledenprijs) - NEVI BASIC is gratis en geeft toegang
 tot ons netwerk

NEVI pro

€ 2.550,00
vanafprijs - excl. btw
(Ledenprijs) - NEVI PRO kost €235,00 p/j (incl. Vakblad DEAL!) en geeft toegang tot ons netwerk en kortingen op onze producten.

NEVI incompany

Op aanvraag
Dit product bieden wij ook InCompany aan, voor uw organisatie. Bel: 088 - 33 00 700

De praktijkexpert(s)